3802
Sök

Honda CRX Grand Turismo

682 Inlägg
6 september 2009
Trådstartare
ja mina kära vänner, då inleder jag projectet Grand Turismo, bilen kommer att Bli en Honda CRX, med en D16Z5 motor, den skall utrustat med både det ena och det andra godisen men först o främst som ett tack för att spel serien GT 1-5 har varit en del av min uppväxt.

bilen kommer att trimmas lätt med fullsats avgasystem, med extraktorgrenrör dc eller liknande (allt 2.25")
sportluftfilter med extra kyld luft. ev port and polish. och mapning ("chip i GT spelen")

bilen kommer att utrustas med tv skärmar ljud bygge och ett ps 3 inklusive bilratt med pedaler och växel spak i passagerar sätet.

kommer att mittcentrera utblåset/en och bygga om en bakspoiler, samt skaffa sido och fram spoiler, sport stolar så klart. kommer ta bort i prinsip all original inredning, och lacka om instument panelen inklusive mätare, etc. färgval är långt ifrån klart, vinge kommer också att inskaffas, ej bestämt än. men mycket är klart i mitt huvud, men ni kommer få se resultat när jag börjar bygga istället.

lämna gärna smakråd om vad ni skulle vilja se i en grand turismo bil mvh jesper wink nu skall bara bilen inhandlas ^^

63 Inlägg
7 september 2009
Denna kommer följas! Lycka till smile

63 Inlägg
13 september 2009
när kommer bilen inhandlas?

347 Inlägg
13 september 2009
gött när börjar du då?

Patrick^^

682 Inlägg
13 september 2009
Trådstartare
kollade på en igår och fick låna hem den. 10 papp skulle han ha, 15k mil... men rost åtahelvete mycke på den+ sönderslagen bakruta, uppbrytet tändningslås etc stor spricka framruta, men jag vill inte ha den, går jätte bra och så, underbart drag i dom här bilarna, men ändå 3krpm = 90km/h wink

skall leta efter en i bättre skick

682 Inlägg
13 september 2009
Trådstartare
i värsta fall byter jag till mazda MX3 (v6) och samma setup etc.

verkar inte hitta några crx:or som är i bra skick och o stylade i närheten. sad

Sök