3946
Sök

Köpråd: Ny bil för 200.000 kr!?

Allmänt envis
12 512 Inlägg
24 augusti 2009
Teknikens Värld om Dodge Caliber:
"Under de senaste åren har ingen bil med GTI-ambitioner fallerat så kapitalt som denna när det gäller att glädja föraren"

Känns inte som den passar här riktigt, verkar inte vara någon dålig bil men de hyllar den knappast.
http://www.teknikensvarld.se/provkornin … /index.xml

Lilla Mitsubishi Colt däremot verkar vara en liten kul sak, positivt bemötande fick den i TVs bankalas i alla fall. http://www.teknikensvarld.se/test_prov/ … /index.xml

Men om jag var i din sitt hade jag utan några som helst tvivel köpt en Alfa MiTo, det är nog den snyggaste minibil jag sett. Tycker den får rätt bra respons också: http://www.teknikensvarld.se/provkornin … /index.xml

Alfa är kanske inte kanon kvalitetsmässigt, men långt från forna rykten. De senaste modellerna känns väl ihopskruvade tycker jag, för att vara Alfa i alla fall. Den hade jag köpt! smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Fd Bannad
657 Inlägg
24 augusti 2009
brandt_ skrev:
Hedning skrev:
LeafBox skrev:

Mm. Men FireTraxx har rätt i dethär fallet. Amerika är väll inte världskänd för sin kvalite.
Och det säger jag inte bara för att han råkar köra rätt sorts bil wink

Men för 200k Hade jag satsat på nånn tysking. Golf V Gti kanske smile
inte -09 -10 års kanske. Men helt klart värd pengarna

Dom är inte världskänd för sin "kvalitetskänsla", vad vet du om kvaliten i sig?
har provsuttit en Caliber srt-4 och inget fel alls i den bilen. Motsvarande Audi går ju på 500 tusen, och audin är inte 200 000 kr bättre. Calibern går dessutom jättesnålt och fint!

Tyvärr är det så att Audin är 200 000 kr bättre, nya amerikanska bilar med sitt plast får bilarna att verkligen kännas som riktigt skit, sen att dom inte håller alls lika bra som en tysk bil(Audi, bmw, mercedes), bara det kan du ju säkert tjäna igen dom 200 000 kr över ett par år. Har också provsuttit en Caliber srt-4 och ja... vi har tydligen delade åsikter om vad som känns bra.

när bilarna inte är ett par år gammla, hur kan du då veta?

dessutom är dom riktigt billiga att laga, allt tack vare mamma Mopar, hur billiga är Audi att laga?

Håller inte lika bra är skitsnack, vad fan vet du om det?

Märkesbög

V-Power
1 186 Inlägg
25 augusti 2009
Hedning skrev:
brandt_ skrev:
Hedning skrev:

Dom är inte världskänd för sin "kvalitetskänsla", vad vet du om kvaliten i sig?
har provsuttit en Caliber srt-4 och inget fel alls i den bilen. Motsvarande Audi går ju på 500 tusen, och audin är inte 200 000 kr bättre. Calibern går dessutom jättesnålt och fint!

Tyvärr är det så att Audin är 200 000 kr bättre, nya amerikanska bilar med sitt plast får bilarna att verkligen kännas som riktigt skit, sen att dom inte håller alls lika bra som en tysk bil(Audi, bmw, mercedes), bara det kan du ju säkert tjäna igen dom 200 000 kr över ett par år. Har också provsuttit en Caliber srt-4 och ja... vi har tydligen delade åsikter om vad som känns bra.

dessutom är dom riktigt billiga att laga, allt tack vare mamma Mopar, hur billiga är Audi att laga?

Vafan vet du själv om nånting över huvud taget?

Tycker synd om sånna som dig som inte kunde födas med lite mer känsla så ni t ex kunde förstå skillnaden på Audi och det andra skitet på rätt sätt.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

2 751 Inlägg
25 augusti 2009
TS: Du lär ju inte hitta någon bil med "rätthjuls" drift som är sportig och kostar runt 200 000 samt 09-10års modell..

Who Djaa bless no man curse

Fd Bannad
657 Inlägg
25 augusti 2009
R1kard skrev:
Hedning skrev:
brandt_ skrev:

Tycker synd om sånna som dig som inte kunde födas med lite mer känsla så ni t ex kunde förstå skillnaden på Audi och det andra skitet på rätt sätt.

Förstår inte riktigt varför Calibern är  "Skit", han är minst 200 000 billigare än motsvarande Audi, och är verkligen mest Bang for the Buck idag. Enda riktiga nackdelen är att han inte finns med rätt sorts drivning, och att han är lite stor för en sportbil, då framförallt på höjden.

Köp en Audi för 200 000 ni, ställ den mot 200 000 Caliber och se på allvar vem som verkligen är bäst bil, inräknat sevicekostnader, bränsleförbrukning och allt som ingår.

Märkesbög

Bonntrimmare
620 Inlägg
25 augusti 2009
hur är det med BMW 135 orkar inte kolla pris men har för mig att den inte skulle vara säskilt dyr.
förövrigt jag trodde också att audi var en skitbil tills jag köpte en men det den bästa brukis jag haft än så länge! den har gått 39 tusen mil och jag har kollat i dokumentationen å det har aldrig varit några allvarliga reparationer på bilen!

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

Bonntrimmare
620 Inlägg
25 augusti 2009
Hedning skrev:
R1kard skrev:
Hedning skrev:

Förstår inte riktigt varför Calibern är  "Skit", han är minst 200 000 billigare än motsvarande Audi, och är verkligen mest Bang for the Buck idag. Enda riktiga nackdelen är att han inte finns med rätt sorts drivning, och att han är lite stor för en sportbil, då framförallt på höjden.

Köp en Audi för 200 000 ni, ställ den mot 200 000 Caliber och se på allvar vem som verkligen är bäst bil, inräknat sevicekostnader, bränsleförbrukning och allt som ingår.

http://www.blocket.se/stockholm/Audi_RS … 16&w=3

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

V-Power
1 186 Inlägg
25 augusti 2009
Hedning skrev:
R1kard skrev:
Hedning skrev:

Jag orkar inte disskutera med en V8-nörd som inte fattar nånting om kvalité, kvalité som du bara hittar i tyskarna.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Fd Bannad
657 Inlägg
25 augusti 2009
D_Carlsson skrev:
Hedning skrev:
R1kard skrev:

http://www.blocket.se/stockholm/Audi_RS … 16&w=3

Räkna in servicekostnader och bränsleförbrukning så är du snart uppe i en Caliber!

Har väll aldrig snackat skit om Audis kvalite? jag har sagt att Calibern inte är skit men vaffan, Jag är ju Audi ägare från och med ikväll! (iofs en Audi 100 -89a men Audiägare likförbannat)

Märkesbög

660 Inlägg
25 augusti 2009
Om du kan glömma det där med sportig så får du en Volvo C30 DRIVe 1,6D för under 200 000 kr, stod i aftonbladet för 2 dagar sen eller nått att det var någon från södra europa en privatist alltså som körde 192 mil på en tank wink

Dom är väll miljöbilsklassad också så skatten är inte så hög jämfört med vanlig bensinare

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

1 224 Inlägg
25 augusti 2009
Nya Mazda 3 mps som kommer ut till vintern. 268 hk/380 nm och säkert ännu bättre än förra. Kommer nog ligga på gränsen över 200 tusen. Kvaliten får du garanterat smile

i-vtec Do you?

Besserwisser
263 Inlägg
25 augusti 2009
Mazda6sex skrev:
Nya Mazda 3 mps som kommer ut till vintern. 268 hk/380 nm och säkert ännu bättre än förra. Kommer nog ligga på gränsen över 200 tusen. Kvaliten får du garanterat smile

Jag personligen hade valt förra generationen Mazda 3 MPS med samma motor. Snabbare 0-100 men lite slöare 100 och uppåt.

Får en -09:a med 2000 mil för 200 000:- idag.

Teddan
2 495 Inlägg
25 augusti 2009
en ny civic type-r , 3års nybilsgaranti .
Det skulle jag köpt för dom pengarna,hra jag ju iof redan gjort flera ggr big_smile

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Allmänt envis
12 512 Inlägg
25 augusti 2009
D_Carlsson skrev:
hur är det med BMW 135 orkar inte kolla pris men har för mig att den inte skulle vara säskilt dyr.
förövrigt jag trodde också att audi var en skitbil tills jag köpte en men det den bästa brukis jag haft än så länge! den har gått 39 tusen mil och jag har kollat i dokumentationen å det har aldrig varit några allvarliga reparationer på bilen!

Bara 380kkr i grundpris wink

192 mil på en tank, det står under den del av Aftonbladet som Volvo köpt som "annons". På vägen eller vad den heter. Behöver inte vara mindre sant för det, men det är trots allt en partisk källa eftersom Volvo själva gjort artikeln. C30 DRIVe är supersnål, men fullständigt befriad från körglädje och effekt. Känns inte som den passar här direkt tongue

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Avstängd
512 Inlägg
25 augusti 2009
Körglädje kan vara 2 saker! Bekväm men ful, C30, men väljer den före nån Amrikansk plast..

404 Inlägg
25 augusti 2009
Mini Cooper är tokskoj, även de med mindre motorer, riktigt underhållande bil!
Har någon provat den här? http://www.blocket.se/goteborg/Renault_ … =2&w=3
Men jag hade nog köpt:
http://www.blocket.se/skaraborg/Volkswa … =2&w=3
Med de kraven, den både går bra och är ordentligt användarvänlig, sen är kvaliten på vw riktigt fin.

806 Inlägg
25 augusti 2009
D_Carlsson skrev:

hittar du en 135 för 200k eller nä säg 300k så får du en bokal!

2 600 Inlägg
25 augusti 2009
ford focus st kan du väll hitta en fin idag för det priset ? prata om nyare modellerna nu då smile

gör som jag kör gubba racer=)

Andersson
2 Inlägg
15 september 2009
Köpt en SRT-4 och kvalitén är ju bättre än i dom andra varianterna av modellen men plastig instumentbräda ok, det är det. Navigatorn är ju Mygig och ljudet i stereon slår inte många tyska bilar (amerikanarna är duktiga där).. Hög är bilen men förvånansvärt smidig med coilovers, kraftiga krängninghämmare o.s.v. Piskar mycket vid rödljus.. Jag köpte min ny, fullutrustad med alla tillägg och vinterhjul på lm.fälg. för 250.000 kr.. Då får jag 295 hk och 0-100 på 6,1 sek. Inte dåligt för en SUV där  man kan packa bilen och åka på semester och då snitta 0,76 som jag gjorde på sista resan.

Nackdelar finns som på alla bilar så Audi eller Caliber eller Mazda. Alla har bra sidor men också mindre bra sidor. 

Har alltid haft tyska bilar men tänkte prova amerikanare denna gången, lite glatt överraskad med tanke på reservdelspriser.

Sök