Jag kör med en bandpass låda med dubbla 10'' som porten kommer upp genom hatt hyllan. och det funka bra. Är typ tyst i bagaget när man öppna luckan medans man spelar^^
En bandpass låda är ubbygd utav en sluten och en portad låda. Basen sitter i den slutna lådan och spelar ut i den portade lådan. På så sätt kommer all bas ut ur porten. Drar du sedan porten ut i hatthyllan kommer all bas in i kupen och basen hörs knappt i bagaget. Såhär kan en bandpass se ut med en enkel bas:
"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"
Jag vet faktiskt inte om det är bandpass. Det är en gammal GAS 12". Inget märkvärdigt, men den funkar. Det som gör mig lite osäker är att på högersidan är det TVÅ utblås. Nej det finns ingen skidlucka. Men det är någon ägare innan som antagligen har tänkt samma sak, då dom har börjat skära ut i hatthyllan!
Ser du basen från utsidan av lådan? Isf är det inte en bandpass utan en portad låda.
du har garanterat En GAS ALPHA 12" ...är den blå?
fixa en bild på den så löser de sig..sen letar du upp diverse spec på basen och ber drönirettab räkna på en bandpass låda...jag körde 2x10" ALPHA i min mersa sedan.. i bandpass låda... fick sånt tryck med den lådan så behövde inte ens smacka in nå rör i hatthyllan... grejer ramla ner från väggarna i garaget när ja testade den i garaget:)
Okej! Tack för alla hjälpsamma svar. Nej det är en låda från innan ALPHA serien. Men då kanske man skulle ta och bygga en helt ny låda! Finns det såna bandpass att köpa färdiga? Länka gärna.
jojo:) de är sant..tkr de är mer värt å göra en själv då.
men om man inte är händig, har inga verktyg, och inget intresse av de, DÅ är det värt att köpa spec.byggd låda men har man verktyg, tålamod och någotsånär kunnig så går det lätt
Nej det är en låda från innan ALPHA serien. Men då kanske man skulle ta och bygga en helt ny låda!
För att kunna räkna ut en någorlunda anpassad låda till basarna så måste det finnas en del parametrar på basen. De grundläggande parametrarna är Vas, Qts och Fs.
njae..de du kan göra isf är å ta ut rören och se om dom räcker.... förlänger du dom får du fel "längD" (självklart:D) men jaa du kanske förstår:P dom är uträknade att vara så långa för att de ska funka