2914
Sök

Stereobelysning

14 Inlägg
16 september 2009
Trådstartare
Hej.

Fick ett problem idag när jag skulle visa en kompis baksidan på stereon. Jag drog ut den lite snabbt och visade, men när jag hade satt dit den igen och skulle kliva ur bilen såg jag att stereobelysningen var på, men stereon var inte det?!
  Runt volymratten och knappar runt skärmen var på.. Jag hade inte ens rört någon kabel där bak.

Så om ni vet vad som kan vara felet så skriv.. Vilken kabel jag ska kolla och sånt! Tänkte bara så att inte stereon drar ström och så

MVH
Senast redigerat av Soundness (16 september 2009)

14 Inlägg
16 september 2009
Trådstartare
Ingen som vet?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
16 september 2009
Vad är det för spelare?

Vissa har nämnligen en kabel (Brukar stå ILL eller Ligt på den om jag inte missminner mig) som skall kopplas in fär att knapparna skall lysa. Kan vara så att den har fått kontakt med strömkälla....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

14 Inlägg
16 september 2009
Trådstartare
Det är en Kenwood KDC-W4537U...!

Okej ska kolla det! Tack för svaret!wink

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
16 september 2009
Enda som kan ha med det att göra som jag finner i manualen är Dimmer, den kabeln är orange/vit...
Dock torde den få enheten att dimma ner panelen.

En annan sak du kan kolla är fronten i sig så att den sitter på riktigt.
Kan ha lite felaktig kontakt som kan ställa till det med...värt att kika på iaf. Ibland är det så simpelt.
Dock ÄR det svårt att pinna ner exakt vad det är för ngt utan att se det i verkligheten. :S

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

14 Inlägg
16 september 2009
Trådstartare
Okej.. ska kika på dom sakerna!

Jo ibland är det ju de;) Men det gäller att hitta felet:P Då kan man bli överaskad och lite irriterad på att det var så enkelt:) Men jag ska kolla och om jag får till det så skriver jag ett inlägg:)

Sök