16 september 2009
Trådstartare
Hej
Har fått det vanliga problemet att jag får mer bas i bilen om jag öppnar dörren, ingen fara tänkte jag... lådan är helt enkelt för stor så jag får ta och minska utrymmet i den.
Så långt i mitt tänkande kändes allt rätt.
Nu till problemet, ju mer jag har förminskat volymen av lådan genom att skruva fast träklossar i storlek av ca 1L så tycker jag att problemet har blivigt värre än vad jag startade med...
Har en sluten låda delad i två kammare så varje bas får var sin att spela i, dom började på 28L st och det sitter en JBL P1222 i varje kammare.
Har minskat ner volymen med ca 4L i varje kammare nu.
Förra bilen jag hade som va i golf storlek körde jag med 25L till varje bas och det fungerade utmärkt så därför tänkte jag att nu när jag har en kombicupe så kommer jag nog behöva lite större för dom eftersom utrymmet i bilen är större...
Gamla lådan passade inte i nya bilen så byggde en ny låda av 22mm spån skivor som jag sen plastade insidan, har endast ett lager med dämpull som ligger runt väggarna i lådan, förra lådan fyllde jag upp rätt bra från början men vart inte nöjd så då provade jag mig fram lite och fick bäst resultat med endast ett lager så kör därför d nu oxå.
Men även om jag nu skulle fylla denna med dämpull så skulle väl inte det göra någon skillnad på just att jag känner mer bas i bilen när jag har dörren öppen?
Så som jag kommer ihåg, har man detta problem så är lådan för stor och ska därför förminskas för att få fram det resultat man vill ha.
Är det jag som fått detta om bakfoten eller ska jag försöka göra lådan ännu mindre?
Snälla Hjälp
MVH
ziNNer
In the Battle Between Good and Evil, Evil has More Fun!