2234
Sök

Volvo V70 2.5 T 2003 hackar och accellerar långsamt

4 Inlägg
17 september 2009
Trådstartare
#1
har haft problem ett längre tag, sen midsommar nu!
Volvon går väldigt ojämnt emellanåt. Den hackar i tomgång o accellerar långsamt. Det är en auotomatlåda och jag måste växla med manuell (geartronic) för att den inte ska stanna.
Men den gör det inte alltid. Har den stått stilla ett tag (typ 2-3 dagar) så går den utan problem.
Det lyser varningslampor. Orange varningstriangel, och den orangea symbolen som liknar en motor, typ.
Felmeddelandet säger att man ska lämna bilen på service + motoreffekten är nedsatt. Alltså 2 felmeddelanden.

Bilmekanikern (som jobbar på Bilia) trodde först det var (vad den heter vet jag inte) den som blandar luft o bensin. Men efter bytet kvarstod problemet.
När han koppplar in datorn får han felmeddelande på typ allting. Alltså går det inte att sätta fingret på vad som är fel.
Nu misstänker han styrboxen.

Tacksam för inlägg av personer som varit med om liknande eller vet vad som kan vara fel.

Andreas

29 Inlägg
18 september 2009
#2
går den illa på tomgången med?


29 Inlägg
18 september 2009
#3
misständer den ?


8 243 Inlägg
18 september 2009
#4
Min första tanke är ju gasspjället.


4 Inlägg
19 september 2009
Trådstartare
#5
volvo855g skrev:
går den illa på tomgången med?
ja, den varvar mellan 500-1500 varv

4 Inlägg
19 september 2009
Trådstartare
#6
volvo855g skrev:
misständer den ?
nej den misständer inte

4 Inlägg
19 september 2009
Trådstartare
#7
Marlboroman skrev:
Min första tanke är ju gasspjället.
det var gasspjället han bytte, vilket inte hjälpte
Senast redigerat av nille76 (19 september 2009)

Bilmekaniker
235 Inlägg
19 september 2009
#8
Hade inne en v70 gammle karossen som slog på gasspjället, han hörde med volvo och dom sa att det var vanligt och att dom fick programera om boxen o att spjället var ok!    Pröva o koppla bort lmm i en liten stund o se om den går bettre då!
Senast redigerat av Peran (19 september 2009)


14 Inlägg
19 september 2009
#9
Brukar inte vara spjäll på en 2003 årsmodell då det är det nyare typen av spjäll men allt kan ju hända smile

Volvo Original, det är grejer det!!!


Sök