3425
Sök

BMW e30 turbo kostnader?

16 Inlägg
19 september 2009
Trådstartare
hej. fundera lägga tubo på en bmw 325 e30 till ca.300-400hp big_smile . men har några frågor? vad blir det att kosta någon som har gjort det och vet ett pris?? vad är bra och vad är dåligt på m20b25 motorerna ?  och vad allt är et måste på att byta på denna motor? eller skullle jag borda sätta i en 325 e36 motor smile??
väntar på svar smile

16 Inlägg
19 september 2009
Trådstartare
skicka hjärna bra hemsidor som jag kan köpa alla delar till detta projekt! mvh. Rasmus smile

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
20 september 2009

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

1 353 Inlägg
20 september 2009

There's no replacement for displacement

16 Inlägg
20 september 2009
Trådstartare
tackar.. sänd mera om ni hittar smile vilken turbo skulle passa för ca.400hp ? billig men bra tongue
Senast redigerat av Rassu (20 september 2009)

34 Inlägg
20 september 2009
Det du inte hittar svar om äldre bmw och turbo på http://www.pure-pf.com/phpBB2/index.php hittar du inte någon stans. Kika igenom projekten där. De finns turbo faq i alltmänt. Och så länge du inte ställer en fråga som besvarats 1000 gånger svara dom alltid

16 Inlägg
20 september 2009
Trådstartare
okej. tack för tipset ICEE .smile efter som du å bor i finland så måst jag fråga dig vad man måste göra för att få bmw e30 turbo lagligt registrerad i finland ?

34 Inlägg
21 september 2009
Rassu skrev:
okej. tack för tipset ICEE .smile efter som du å bor i finland så måst jag fråga dig vad man måste göra för att få bmw e30 turbo lagligt registrerad i finland ?

Bilen bör inte ha katalysator original. (kan hände de går med också, minns inte lagarna sådär exakt)

Du skall ha bromspapper på bilen, max 20% över vad t.ex en 325 e30 ger original. vilket blir ca 200 hp vid 0,2 - 0,3 bar. Katalysator på bilen eftersom bilen efter räknas som utsläppsfattig vid omtypning. Fungerande vevhusventilation osv.

Det går såklart också att bygga på en 320, då räknar man från 129hp och 20% på de. Men vem vill ha saker som trumbromsar, klenare diff osv.  Du får dock inte % om du uppgraderar bromsar mera.

Det lönar sig att besiktiga med original insprutning och sedan byta om du vill ha värre grejer. Ha lite tur då han sedan skriver papprena, så de typ står bara bilen är utrustad med turbo, laddluftkylare och katalysator, enklare om man vill bygga om sedan smile
Abs kan också krävas, minns fan inte hur de låg till med det. Min hade det original så.

Men åk till närmaste besktningstation och fråga. Dom berättar mer än gärna hur det skall vara. K1 här i Vasa har alla papper färdigt så de enda jag behövde komma med var bromspapper.
Senast redigerat av Icee (21 september 2009)

Sök