kolla in länken nedan
http://www.tigerspeedparts.no/index.php … roductid=1allt står på norska så jag körde på översättning till svenska
Setet består av:
4 Tändstift typ Bosch F6DTC
2 marker
4,5 bar bränsletryck regulator
Spring kit med fäste för wastegate
Elektronisk laddtryck Kontroll i 5 steg
Manual
Beskrivning:
Denna sats har utvecklats av EDS Bara för Att han Int var nöjd med som chip möjligheter fanns på Marknaden tidigare. Nyckelord hade Makten, hållbarhet, diagnos, etc.
Förhöjning av bränsletryck till 4,5 bar på Grund av påtryckningar Verkan upphäver begränsningen av cirka 277hk Att munstyckena har bränsletryck den ursprungliga.
Wastegate-tid är originalet för svag för Ökad laddning tryck, Vilket Innebär Att bakade tryck (avgas tryck Mellan cylindern och turbo) Int öppna wastegate Ventilen är även om magnetventilen stängd. Den medföljande fjäder-set dubbel-fjäder tryck och låter Turbon levererar fullt ut i pressen, även vid Höga varvtal.
Integrerade ladetrykks sensor (MAP-sensor) kan läsa uttag tryck upp till 1,2 bar, men Motronic'en Kan inte dra nytta av mätskala. Med kit, framgår det, alltså med en ny elektronisk laddtryck kontroll som är justerbar i 5 steg ångas Genom Att hjul. Ratten har en lång sladd, och kan således placeras lättillgänglig, t.ex. I mittkonsolen. På en bra motor i gott skick, den nya Högsta-laddtryck på 1,15 bar till 1,5 bar i overboost.
Den 2 chip'ene i satsen ser till Att du får optimal tändning och NOK bensin vid full belastning, Medan motorn är Effektivare för normal körning, med även en 4,5 bar bränsletryck.
Med Verkan denna Uppsättning ger, Kan inte de ursprungliga tändstiften Att hänga med. Bosch F6DTC var det plugg som testades med bäst resultat och 4 bitar av ingår kurser som i satsen.
Med EDS Phase 3 kit är LET motorn riktigt arg på hastighet: Redline höjs because därför med 500rpm till 7500rpm. Satsen ger Givetvis möjligheter till full-GM-diagnos. Förutsätter 98 oktan blyfri super eller bättre.
+ I fas 3 + ilska Att en extra säkerhetsfunktion är inbyggd i den Uppsättning av systemet övervakar lambda värdena vid full belastning. Om lambdaverdien sjunker under 0,55 V, kommer systemet Att Minska laddtryck till Grundläggande laddning trycket (0,4-0,5 bar) för Att Skydda motorn.
* Anger Stora NOK Intercooler, ingen katalysator / evt EDS Racing katalysator, turbo / bränslepump / motor i gott skick.
hittade samma på E-bay fast det blir mycket billigare.
Till försäljning är EDS Motorsport fas 2 marker för din 2.0 16V C20LET motor som kan hittas på Calibra / Vectra Turbo 4x4. Dessa marker kommer att ta bort stärka limiter och öka laddtrycket till 0,9 bar till 1,3 bar overboost tryck. Makten vinsterna är betydande, upp till 280HP och 415NM. Med dessa marker de bränsletryck måste ställas in på 3,6 bar (när gasspjället kroppen är öppen) och kallare tändstift behövs (bra val är NGK BCP7EVX, gapped på 0.7mm). Det är också rekommenderat en front montera större intercooler t.ex. intag temperaturerna kommer att stiga på stort lyft.
Dessa chip är bästa valet för att öka din lager c20let med mindre modifieringar än med fas 3!
http://cgi.ebay.co.uk/Calibra-Vectra-Tu … 286.c0.m14Chipet måste löds i ecun. Om du inte vet hur, kan du ta ecun till någon elektronik verkstad (inte säkert auto elektrisk), blir det ett lätt arbete för alla elektriker. I vissa fall chip skulle kunna införas i ecu utan lödning.Observera att bilden på denna lista är för representation enda och faktiska chip (er) kan skilja lite i storlek, form och / eller markeringar. Du kommer att få det trevligt och professionellt förpackade i anti-statiska fält. Också klart monteringsanvisningarna tillkommer för enkel installation.