4352
Sök

Toppen till Bmw 525 92årsmodel

4 Inlägg
15 september 2009
Trådstartare
Hej jag ska byta toppackningen på min 525-a och behöver lite råd med hur många MM ska jag plana min topp för att få  effekt skulle vara väldigt tacksam om ni gav mej råd med hur jag ska ta ut allt med, va lite snälla mot mig för att jag är nybörjare:D
Tack
Senast redigerat av Azeri (15 september 2009)

1 353 Inlägg
16 september 2009
Vad är det för effekt du är ute efter?

There's no replacement for displacement

4 Inlägg
19 september 2009
Trådstartare
jag vet inte vad kan man få och vad ska jag ha för toppackning`???

4 Inlägg
20 september 2009
Trådstartare
Batta skrev:
Vad är det för effekt du är ute efter?

Jag vet inte vad kan man få berätta om toppackningen och sånt berätta hur mycket effekt kan jag få

86 Inlägg
21 september 2009
Du kan få hur mycket effekt som helst, allt beror på hur mycket pengar du vill lägga på det.
Men tro inte att det räcker att plana toppen, finns oändligt mycket att göra.

Ett tips är att bygga turbo, men det ska du nog lämna till någon som kan bilar..

4 Inlägg
21 september 2009
Trådstartare
paran0id skrev:
Du kan få hur mycket effekt som helst, allt beror på hur mycket pengar du vill lägga på det.
Men tro inte att det räcker att plana toppen, finns oändligt mycket att göra.

Ett tips är att bygga turbo, men det ska du nog lämna till någon som kan bilar..

Men typ om jag planar den 2mm måste jag ha tjockare packning också eller??? och om jag planar den 2mm hur mycket effekt får jag

12 086 Inlägg
22 september 2009
Din motor har ställbara kamdrev original, så kamtiden är inga problem.
Du har 10:1 i komp så det går att höjja, hur mkt effekt du får av bara den modifikationen kan jag inte svara på, ingen annan häller troligen.

Anledningen att du tar så mkt är ju för att få upp kompet, så tjockare packning ska du ju inte ha.

Sök