2655
Sök

Var sitter vevaxelgivaren?

39 Inlägg
22 september 2009
Trådstartare
Har letat ett bra tag nu och hittar ingenting :S var sitter den där j***a vevaxelgivaren?
¨har en mitsubishi galant 97:a, men tycker den borde sitta något lika på alla bilar vore grymt tacksam om någon hittar en bild (det gör inte jag iaf)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
22 september 2009
Finns inte på alla bilar smile Hurvida det finns på din bil vågar jag inte säga, men skriv vad det är för motor så blir det lättare för någon att hjälpa.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Rekondare/Personbilsmekaniker
198 Inlägg
22 september 2009
om de är vevaxelpisitionsgivare (hallgivare) du menar så vet jag iaf att på nyare passat sitter dom bredvid växellådan precis vid svänghjulet men de är ett helvette att komma åt där.. vet inte hur de är på Galant men tror som du sa att de sitter någorlunda lika på de flästa bilar smile

772 Inlägg
22 september 2009
Sitter nog väldigt lika på alla bilar.
På volvo v40 sitter den oxå precis där växellådan sitter fast i motorn.
Ovanför svänghjulet.
Så jag skulle kolla där på Mitsubishi oxå.

39 Inlägg
22 september 2009
Trådstartare
Finns inte på alla bilar smile Hurvida det finns på din bil vågar jag inte säga, men skriv vad det är för motor så blir det lättare för någon att hjälpa.

Mvh Tommy

Är en 4g63 motor för dom som undrar..
Finns hoppas jag den gör för datorn ger en felkod på den...
låter på er som att det ska gå att byta eller åtminstone se den utan att plocka bort saker från motorn? någon sa att jag var tvungen ner med lådan för att kunna byta den medans andra säger att det är simpelt att byta den :S
För mörkt ute för att kunna kolla nu men blir att rycka och slita i slangarna och all annan bråte som är i vägen för att komma ner...

Rekondare/Personbilsmekaniker
198 Inlägg
22 september 2009
de ska gå att skruva bort den med en insexnyckel utan att ta bort lådan men Passaten ja höll på med igår hade skruven blivit rund på så vi fick ta ner växellådan och svänghjulet så vart det mycket lättare att komma åt, men det ska inte behövas egentligen.
oljefilterhållaren kan du dock behöva ta bort...

13 Inlägg
24 september 2009
När ska du fixa detta då? tongue

39 Inlägg
24 september 2009
Trådstartare
imorgon förhoppningsvis när jag fått den nya vevaxelgivaren smile

39 Inlägg
27 september 2009
Trådstartare
Satt extremt mkt svårare på galanten, kan berätta för dom som undrar att den sitter vid kamen så ur med servopump lossa generatorn bort med remskivorna och ner med kåpan så ser du den fint sen...
Dock var inte det felet på bilen xD

1 867 Inlägg
27 september 2009
Läste du ur felkoderna med motorn avstängd? Då får man oftast kod på givaren då den inte ger nån signal wink

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Sök