3711
Sök

Hur är Volvo 850 t5 aut. låda

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
28 december 2008
LazerHawke skrev:
alseryd skrev:
Bodegan skrev:
Min har funkat kanon, har sköljt å bytt olja i den å då funkar dom utan problem, ofta det som är problemet att folk kör med svart/bränd olja som till slut dödar lamellpaketet samt att dom växlar väldigt hårt. Men så är det ju med allt, är prylarna välskötta så brukar det funka bra smile

Helt rätt! Beror alldeles på tidigare ägare om dom byt olja och filter med jämna mellanrum.
Men har den slirat en gång så kommer den att slira fler gånger.
Det är inte alla som sköter om sina automater.
Mvh Eva.

räcker det att byta oljan i lådan lite då och då eller måste man skölja den?

byt oljan med jämna intervaller, men om den fortsätter att gorma, så slå i en flaska Omega för automat transmissioner, den funkar kanoners !

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

1 268 Inlägg
28 december 2008
The_Mechanic skrev:
LazerHawke skrev:
alseryd skrev:

Helt rätt! Beror alldeles på tidigare ägare om dom byt olja och filter med jämna mellanrum.
Men har den slirat en gång så kommer den att slira fler gånger.
Det är inte alla som sköter om sina automater.
Mvh Eva.

räcker det att byta oljan i lådan lite då och då eller måste man skölja den?

byt oljan med jämna intervaller, men om den fortsätter att gorma, så slå i en flaska Omega för automat transmissioner, den funkar kanoners !

nu gormar den inte direkt utan vill bara intyga mig själv att bilen är välskött och inte misskött smile
därför vill jag byta oljan på den service jag lämnar den på nu... så jag vet att jag själv gjort vad jag kan smile

482 Inlägg
29 december 2008
Köp en manuell ingen aut går bara sönder.. ja vet min hadde bara gått 16,000mil när den gick sönder.

Hojmek
748 Inlägg
29 december 2008
T_modee skrev:
Köp en manuell ingen aut går bara sönder.. ja vet min hadde bara gått 16,000mil när den gick sönder.

Å därför går ALLA andra sönder menar du?

482 Inlägg
29 december 2008
Bodegan skrev:
T_modee skrev:

Å därför går ALLA andra sönder menar du?

Har du tur så håller den. Men ja bytte olja på min var 2000 mil i lådan ändå gick den sönder. jag är 3 ägaren på den var den 2 var en gubbe på 59 år så bilen är lungt körd.

94 Inlägg
27 september 2009
Vem kan förstärka min aut.låda i göteborgsområdet och vad kostar det?

Vill chippa min 850 T5 till 300 hk. Tack så mkt för svar!

Reservdansk
6 271 Inlägg
27 september 2009
Bra kylning på automatlådeoljan är ett måste!

http://vxl.se/ i Ystad fixar automatlådeförstärkningar, de förstärkte en V70R -00 5stegad adaptiv låda åt en NordicR-medlem, så den ska fixa ca 450hk.

Kostnaden ligger på 22500kr inkl. moms.
Senast redigerat av TurbOla (27 september 2009)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Sök