3041
Sök

Vart försäkrar jag min ombyggda bil???

X40 Nordic
784 Inlägg
28 september 2009
Trådstartare
Hej

Jag har ett problem jag vill försäkra min bil för det den är och inte som en vanlig s40 då jag inte får ut ett dugg för det som är gjort med den.

Jag har varit i kontakt med Länsförsäkringar och försökt att få till en Entusiast försäkring men det funkade inte då bilen inte var 20 år.

Vart kan jag försäkra bilen på ett bra sätt så jag får ut vad den är värd om något skulle hända.

MVH Marcus

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
28 september 2009
Ring andra försäkringsbolag.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

1 024 Inlägg
28 september 2009
har du kvitton på det du har på bilen, så är det volvia som gäller. jag har fjädrar stötdempare för 20 tusen jag frågade dom va som händer om jag skulle krocka så sa han det. har du kvitto kanse bild på när det sitter på bilen så är det lungt. ring å prata med dom. där får du mer info en vad du får ifrån mig.. så ring!

1 417 Inlägg
28 september 2009
Går det inte att uppvärdera bilen?
Kanske kommer ut nån snubbe och kikar på bilen och gör en ny värdering. Din premie blir väl högre, men det får det väl vara värt isåfall?

X40 Nordic
784 Inlägg
29 september 2009
Trådstartare
Jo jag har ringt andra en hela 5 stycken och alla ger mig samma svar typ. Det måste väll finnas någon som vill ha bilen hos sig. Fattar inte vad som är problemet egentligen. Det är bara att kolla på den så kan man ju göra en värdering på den. Jag har typ alla kvitton och 1000 bilder så den är ju hyfsat dokumenterad i alla fall. Får leta vidare under morgondagen.

Tänkte att någon som hade en mer ombyggd bil kunde kika in och ge mig en bra lösning.

2 924 Inlägg
29 september 2009
discokapten skrev:

Varför skriver man ens ett sånt här inlägg...? roll Pinsamt...

~ Life is short, have FUN! ~

X40 Nordic
784 Inlägg
29 september 2009
Trådstartare
peegee skrev:
discokapten skrev:

Tack.. Tänkte men skrev inget..

214 Inlägg
29 september 2009
peegee skrev:
discokapten skrev:

he he den va ju bra lol

Japs :)
775 Inlägg
29 september 2009
Jag har volvia och de ersätta min front och en del andra grejer som inte är original och det va inte ens några problem de bara beställde från realcar direkt smile

Colaberoende
1 219 Inlägg
29 september 2009
Hade inte Bilsport försäkringar för entusiaster?
Tycker en ombyggt bil borde kunna gå under deras försäkringar.
Det kanske kan vara värt att kolla upp?

Mvh. Ena

X40 Nordic
784 Inlägg
29 september 2009
Trådstartare
Westberg skrev:
Jag har volvia och de ersätta min front och en del andra grejer som inte är original och det va inte ens några problem de bara beställde från realcar direkt smile

Vet inte ska kolla upp där lite noggrannare under dagen. Problemet för mig är att jag inte kan ringa typ realcar och beställa en ny front för min front finns inte. Den är special som de så fint heter. Men ska kolla upp lite har kanske en väg ut ur problemet via länsförsäkringar igen. Det gäller att man får tag i rätt person bara.

X40 Nordic
784 Inlägg
29 september 2009
Trådstartare
Ena skrev:
Hade inte Bilsport försäkringar för entusiaster?
Tycker en ombyggt bil borde kunna gå under deras försäkringar.
Det kanske kan vara värt att kolla upp?

Mvh. Ena

Jag har ringt ett företag som hetter bilsport Mc och entusiastförsäkringar men där gick det inte bilen var tvungen att vara 30år gammal. Och så tippade han som jag pratade med att en försäkring hos dom skulle ligga på 20.000 vilket är absurt.

X40 Nordic
784 Inlägg
Fixare
321 Inlägg
29 september 2009
Berätta gärna hu det löste sig då ganska många här inne har ombyggda bilar smile

Lone Star Garage

Sök