3049
Sök

Nissan Skyline R33 94- Tänd problem ??

11 Inlägg
28 september 2009
Trådstartare
#1
Hjälp ..

helt ny på området nissan .. köpte den åkte en kväll .. o sen då när ja åkte helt normalt så sten dog den precis som om ja vred av täningen ?? någon som har förslag .. kan tänka mejj tändmodulen ???? cool

Den som ingen turbo har, den får åka utan bar

1 513 Inlägg
28 september 2009
#2
cas. som rasat möjligvis sitter fram till på toppen framför kammen.. har du gnista??? får den soppa??


11 Inlägg
28 september 2009
Trådstartare
#3
Tack för svar ... jo då soppa får den . men dock ingen gnista .cas? ska de vara någon typ av sensor som säger när den ska tända o inte ? typ som hallgivare te sväng hjul o så ?

Den som ingen turbo har, den får åka utan bar

Vw trimmare
2 995 Inlägg
28 september 2009
#4
Perkkon skrev:
Tack för svar ... jo då soppa får den . men dock ingen gnista .cas? ska de vara någon typ av sensor som säger när den ska tända o inte ? typ som hallgivare te sväng hjul o så ?
Kamsensor...


11 Inlägg
28 september 2009
Trådstartare
#5
OKej okej .. vart dår man tag i sådana ? ja e helt ny va gäller nissan . så på de området får man nog säga att ja har tummen i röven haha men dom e roliga som faan big_smile . de va skit skumt den bara sten dog när ja åkte på kullersten :S

Den som ingen turbo har, den får åka utan bar

15 Inlägg
29 september 2009
#6
kolla om du har ström i den vita kabeln som fins i elhärvan till tändspolarna.. det hade jag problem med min! stick in en sväts tråd eller dylikt i kontakten till tändspolarna för att kunna mäta om du har 12v där


Drifter
283 Inlägg
29 september 2009
#7
Gå med i www.skyline.se där finns det mycket kunnigt folk som gärna hjälper till!

Tider: SS 1:30:42
Ett liv på drift........
Projekt tråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 870&p=

Vw trimmare
2 995 Inlägg
29 september 2009
#8
Perkkon skrev:
OKej okej .. vart dår man tag i sådana ? ja e helt ny va gäller nissan . så på de området får man nog säga att ja har tummen i röven haha men dom e roliga som faan big_smile . de va skit skumt den bara sten dog när ja åkte på kullersten :S
innan du börjar byta massa givare (Cas/vr är dyra grejjer) kolla ohm/ström till givarna och om tändspolen/tändmodul får ström...kan vara något simpelt...


11 Inlägg
30 september 2009
Trådstartare
#9
Robb86 skrev:
kolla om du har ström i den vita kabeln som fins i elhärvan till tändspolarna.. det hade jag problem med min! stick in en sväts tråd eller dylikt i kontakten till tändspolarna för att kunna mäta om du har 12v där
Tack som faan .. ska börja riva de där i morgon

Den som ingen turbo har, den får åka utan bar

11 Inlägg
30 september 2009
Trådstartare
#10
MeloveGolf skrev:
Perkkon skrev:
OKej okej .. vart dår man tag i sådana ? ja e helt ny va gäller nissan . så på de området får man nog säga att ja har tummen i röven haha men dom e roliga som faan big_smile . de va skit skumt den bara sten dog när ja åkte på kullersten :S
innan du börjar byta massa givare (Cas/vr är dyra grejjer) kolla ohm/ström till givarna och om tändspolen/tändmodul får ström...kan vara något simpelt...
aa de e väl en jävla massa pengar i de där ... så lika bra big_smile

Den som ingen turbo har, den får åka utan bar

11 Inlägg
30 september 2009
Trådstartare
#11
Robb86 skrev:
kolla om du har ström i den vita kabeln som fins i elhärvan till tändspolarna.. det hade jag problem med min! stick in en sväts tråd eller dylikt i kontakten till tändspolarna för att kunna mäta om du har 12v där
blir o göra i morgon Tack som faan . . Medelar svar big_smile

Den som ingen turbo har, den får åka utan bar


Sök