dbjanoz skrev:
pellepopp skrev:
Hejsan!Fick massor av hjälp vid frågor o konstruktion gällande kommande bandpassbygge!:)Fortsättningsvis undrar jag om någon här inne känner till nåt bra gratisprogram,vid konstruktion av bandpasslådor?Köpa Term Pro känns väl mycke!/MVH Undrande gubbe al`a farfar
Jag har det gamla Term Pro som bara fungerar tillsammans med ett hårdvarulås.
Det skulle var kul att göra en jämförelse mellan programmen. Lägg upp parametrarna till basarna här så kan vi räkna på varsin låda och se vilka reslutat vi får. Börja du med att simulera en låda med en avstämning som du tycker passar så ska vi se vilka volymer och portlängder jag får i Term Pro jämfört med dig i gratis programmet. Ska vara intressant att se hur stora avvikelser det blir. Med tanke på att bandpasslådor är relativt känsliga för felaktiga volymer speciellet i den slutna kammaren.
Sen gärna en mätning med parametrar på själva elementet det handlar om jämte dem siffrorna tillverkaren lämnar, dem som har tillgång till mätutrusting för det kan ju lägga upp nåt element man har hemma.
Kan slå på en hel del där med ju beroende på hur noga dem är så då hjälper inte programmet till så mkt.......
Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1