har meddelat webbis om att en del tider är tokiga, och en del har rättats till men dock itne alla,har skickat senaste förfrågan från er här till han så förhoppningsvis kommer det rätta till sig. I vinter skall vi ta reda på vad som händer med grejerna, det gjordes service på databoxen i somras men det hjälpte bara tillfälligt. Tyvärr är det så på säsongen att det inte hinns med riktigt att gå igenom och rätta till fallernade saker så ofta man skulle önska då vi kör tämligen mycket med grejerna.
Supporten för allting med det här finns i stockholm och dom är själva iväg med sina tidtagningsgrejer på race under säsongen i rätt omfannade utsträckning också.
Angående däck, de däcken som Anubis påpekar om är i en gråzon, det finns massor med regler runt däck när man tittar på racing, tjocka kataloger om vad som är godkänt och inte och under vilka omständigheter.
Poängen med Blackrace är att vi är en förlängning av ett vanligt streetrace, dvs jag vill hålla det så enkelt och okomplicerat man bara kan, med mesta möjliga körning. därav hålls reglementet så enkelt som möjligt också.
Vad jag ser som positivt med det som hände med Cobran var att det är bättre att han satte den i räcket där än att han kanske satte den i säg en busshållplats eller nåt vid Gullbergsvass. Och det just för såna sakers skull vi är till för, slippa att sånt händer ute bland allmänheten
Och vi friar hellre än fäller. dels för att få till körning och att vi nu är på ett ställe där vi kan vara ganska fria under ansvar. Inte för att vi är inne på en "riktig" bana, utan främst för att retur, återlining, depå mm inte rör nån sträcka med allmän trafik.
Vad jag tittar på i en besiktning är inte vad bilprovningen tittar på, skulle man gå helt efter reglerna därifrån med nya grejer om helbilsgodkännande och bla bla, så skulle det bli rätt tunt med bilar. Vad jag tittar på så är det säkerhetsgrejer, och för lite mer snabba och modifierade bilar kollar jag extra om sakerna sitter fast, hur infästningar är utformade och dylikt, at viss nödvändig utrustning är monterad och förankrad samt funktionen av dessa.
Detta efter något som kallas ET-reglemente. Det vill säga att fordonet har det som krävs och är korrekt byggt för att åka de tider den kan tänkas köra.
Har pysslat med såna frågor en hel del, har teknisk B-licens och besiktigar dragrace ekipage ute på vanliga tävlingar med, och det finns nog inte en tävling där det inte uppkommit diskussioner om reglementen och tolkningen av dessa, men det är sånt vi lär oss av hela tiden.
Välkomna ner iallfall söndagen den 4:e oktober, dåvi hoppas om vädret är med oss att vi kan köra säsongen s sista Blackrace , vi siktar på att köra 13:00-17:00
Supporten för allting med det här finns i stockholm och dom är själva iväg med sina tidtagningsgrejer på race under säsongen i rätt omfannade utsträckning också.
Angående däck, de däcken som Anubis påpekar om är i en gråzon, det finns massor med regler runt däck när man tittar på racing, tjocka kataloger om vad som är godkänt och inte och under vilka omständigheter.
Poängen med Blackrace är att vi är en förlängning av ett vanligt streetrace, dvs jag vill hålla det så enkelt och okomplicerat man bara kan, med mesta möjliga körning. därav hålls reglementet så enkelt som möjligt också.
Vad jag ser som positivt med det som hände med Cobran var att det är bättre att han satte den i räcket där än att han kanske satte den i säg en busshållplats eller nåt vid Gullbergsvass. Och det just för såna sakers skull vi är till för, slippa att sånt händer ute bland allmänheten
Och vi friar hellre än fäller. dels för att få till körning och att vi nu är på ett ställe där vi kan vara ganska fria under ansvar. Inte för att vi är inne på en "riktig" bana, utan främst för att retur, återlining, depå mm inte rör nån sträcka med allmän trafik.
Vad jag tittar på i en besiktning är inte vad bilprovningen tittar på, skulle man gå helt efter reglerna därifrån med nya grejer om helbilsgodkännande och bla bla, så skulle det bli rätt tunt med bilar. Vad jag tittar på så är det säkerhetsgrejer, och för lite mer snabba och modifierade bilar kollar jag extra om sakerna sitter fast, hur infästningar är utformade och dylikt, at viss nödvändig utrustning är monterad och förankrad samt funktionen av dessa.
Detta efter något som kallas ET-reglemente. Det vill säga att fordonet har det som krävs och är korrekt byggt för att åka de tider den kan tänkas köra.
Har pysslat med såna frågor en hel del, har teknisk B-licens och besiktigar dragrace ekipage ute på vanliga tävlingar med, och det finns nog inte en tävling där det inte uppkommit diskussioner om reglementen och tolkningen av dessa, men det är sånt vi lär oss av hela tiden.
Välkomna ner iallfall söndagen den 4:e oktober, dåvi hoppas om vädret är med oss att vi kan köra säsongen s sista Blackrace , vi siktar på att köra 13:00-17:00
0
0
0
0