2516
Sök

Erfarenhet av turbo från biltema? (16T)

Rekondare
254 Inlägg
5 oktober 2009
Trådstartare
Ja som rubriken lyder undrar jag om det är någon som har någon erfarenhet av biltemas turbos, jag funderar nämligen på att köpa en där i från (TD04HL16T). Jag vill inte höra något som t.ex biltema grejer är bara skit osv om du inte har testat den, utan bara om du har erfarenhet.

Tacksam för svar!

V.A.G Mekaniker
42 Inlägg
5 oktober 2009
Vet ett par stycken som kör med biltema turbos och dom har ju hållit än så länge iaf smile

V.A.G mekaniker

268 Inlägg
5 oktober 2009
vad jag hört är det samma aggregat som garret så det ska la inte vara några större problem?  har dom ingen garanti eller liknande så du kan lämna tillbaka den om det inte är något att ha?

Jag har inte trimmat sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...

Rekondare
254 Inlägg
5 oktober 2009
Trådstartare
ZebuZa skrev:
Vet ett par stycken som kör med biltema turbos och dom har ju hållit än så länge iaf smile

Okej tackar smile

Rekondare
254 Inlägg
5 oktober 2009
Trådstartare
Freddy_Fish skrev:
vad jag hört är det samma aggregat som garret så det ska la inte vara några större problem?  har dom ingen garanti eller liknande så du kan lämna tillbaka den om det inte är något att ha?

Har inte kikat på deras garanti än men de lär dom ju ha. smile

268 Inlägg
5 oktober 2009
mattiass skrev:
Freddy_Fish skrev:

japp, så jag tycker du ska köpa en snurra därifrån smile

Jag har inte trimmat sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...

Rekondare
254 Inlägg
5 oktober 2009
Trådstartare
Freddy_Fish skrev:
mattiass skrev:
Freddy_Fish skrev:

japp, så jag tycker du ska köpa en snurra därifrån smile

Blir nog så smile

402 Inlägg
5 oktober 2009
Köpte en därifrån, den höll i förti mil innan den rasade totalt. Fick en ny på garantin som funkade
bättre, men jag köper nog ingen kinesturbo fler ggr för det är kinakopior dom säljer, ingen äkta
vara.

33 Inlägg
5 oktober 2009
Jag har en Biltema snurra i min bil... Gått ca 500 hårda mil sen jag bytte... Den klarar 1,5 bar big_smile Jag kör den till och från jobbet varje dag big_smile

Dock en "Garrett GT-1752" typ

Så satsa på har ju garanti i ett år i värsta fall...
Senast redigerat av saab-eson2 (5 oktober 2009)

Our Greatest Glory Is Not In Never Failing..
But In Rising Everytime We Fall!

One Man Clan
4 287 Inlägg
5 oktober 2009
Freddy_Fish skrev:

16T är ett mitsubishi aggregat så de lär ju inte vara något garrett inblandat i bilden i alla fall...

Å biltemas kopior är lite halvtaskiga tycker jag...själv har jag inte kört med någon så jag vet hur länge dom håller men dom är inte gjutna likadana som tex mitsus 16t aggretat så om du tex spräcker avgashuset eller lagerdelen ger sig å du behöver byta eller renovera så är de bara genom biltema du kan få tag i grejer till en sån turbo tyvärr.... är även jävligt bökigt att montera dom på grenrören...

Kineskopior på tex Garrett har alltid likadant avgashus å lagerdel så garret orginal delar passar vid ras eller om man letar efter nån gammal häck på en skrot...

Rekondare
254 Inlägg
5 oktober 2009
Trådstartare
saab-eson2 skrev:
Jag har en Biltema snurra i min bil... Gått ca 500 hårda mil sen jag bytte... Den klarar 1,5 bar big_smile Jag kör den till och från jobbet varje dag big_smile

Dock en "Garrett GT-1752" typ

Så satsa på har ju garanti i ett år i värsta fall...

Pinnenpabacken skrev:
Köpte en därifrån, den höll i förti mil innan den rasade totalt. Fick en ny på garantin som funkade
bättre, men jag köper nog ingen kinesturbo fler ggr för det är kinakopior dom säljer, ingen äkta
vara.

Xuri skrev:
Freddy_Fish skrev:

16T är ett mitsubishi aggregat så de lär ju inte vara något garrett inblandat i bilden i alla fall...

Å biltemas kopior är lite halvtaskiga tycker jag...själv har jag inte kört med någon så jag vet hur länge dom håller men dom är inte gjutna likadana som tex mitsus 16t aggretat så om du tex spräcker avgashuset eller lagerdelen ger sig å du behöver byta eller renovera så är de bara genom biltema du kan få tag i grejer till en sån turbo tyvärr.... är även jävligt bökigt att montera dom på grenrören...

Kineskopior på tex Garrett har alltid likadant avgashus å lagerdel så garret orginal delar passar vid ras eller om man letar efter nån gammal häck på en skrot...

Okej tack för tipsen! big_smile

Sök