3711
Sök

Ändringar innan besiktning av importerad bil?

92 Inlägg
2 oktober 2009
Trådstartare
Hallå!

Ska importera en dodge ram 1500 5,7l hemi -07 och undrar om det är något man ska modifiera innan besiktningen? Tex lampor eller liknande. Alla papper man behöver har jag koll på redan.

Tack på förhand.

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
2 oktober 2009
beror väll på varifrån du importerar den... om du importar ifrån nått land med vänstertrafik måste du ändra lyktorna

2slow

92 Inlägg
3 oktober 2009
Trådstartare
Ursäkta. Från usa är det jag ska importera den smile

Hörde att dom inte har spolare på ljusen och heller inte reglerbara vilket är krav på i sverige. Stämmer detta?

Är det något annat som kan tänkas strula?

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
3 oktober 2009
Hur är de me sidoblinkers på dom? De måste finnas för å kunna besikta...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
Saabifierad
2 031 Inlägg
3 oktober 2009
PappaKeno skrev:
Ursäkta. Från usa är det jag ska importera den smile

Hörde att dom inte har spolare på ljusen och heller inte reglerbara vilket är krav på i sverige. Stämmer detta?

Är det något annat som kan tänkas strula?

Vad jag vet så är det ingen lag på att du måste ha spolare till ljusen, finns en mängd bilar här i Sverige utan det.

Sedan är det det här med positionsljus och blinkersfärg. Vanligtvis har ju amerikanerna lysande blinkers (fram) och röda blinkers bak plus oftast sidomarkeringar (rött bak och gult fram), blinkersen anar jag måste fixas till gult baktill. Lysande blinkers anar jag att dom måste fixas men jag är osäker då nyare Volvos och BMW:s har en form av dessa på svensksålda bilar hmm

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

92 Inlägg
6 oktober 2009
Trådstartare
Tack för svar.

Jag har ringt till bilbesiktningens ingenjörstekninker eller vad dom kallade sej. Och han var inte medveten om något som behövdes göras. Men jag nöjde mej inte med det svaret eftersom han inte sökte något i datorn eller liknande och känns inte som att han kan ha kolla på alla bilar i huvudet, även om detta kanske inte är en helt ovanlig bil att importera.

Ville därför höra med er här om det var någon som importerad en sådan bil och hade någon erfarenhet.

Sök