Fixade en baslåda och steg för ca en månad sen och allt fungerade kopplade remoten på cd:ns strömkabel.
Men efter ett par timmars spelande så bara dog basen och jag kollade alla kablar inge fel hms konstigt... sen tog jag bort minuspolen och satt på den minuspolen igen dåp fungerade allt som d skulle och basen ville spela och sen uprepades detta problemet nmu konstant nån vecka och nu på senare tid har ena högtalaren dött samtidigt som basen av ngn skum anledning coh nu får jag inte igång ngn av dom? ( detta händer varesig jag spelar hög ellr låg volym)
kollat alla säkringar men kommer fasicken inte på ngt, provade att dra en brygga mellan ström och remote på slutstege d¨å lös d på power knappen och basen gick igång. men nu igår när jag gjorde samma procedur brygga ström och remote då lyser inte power? vad är problemet
Se över samtilga kablar i systemet (från där dom börjar till där dom slutar). När alla kablar är ok då är det cdn eller steget som inte vill vara med om problemet är kvar.
Rotel: det SKA vara 12 volt på remoten så det är inget fel men så över ALLA kabelanslutningar, kan vara nåt glapp eftersom du får igång det ibland genom å pilla lite med kablarna?
Rotel: det SKA vara 12 volt på remoten så det är inget fel men så över ALLA kabelanslutningar, kan vara nåt glapp eftersom du får igång det ibland genom å pilla lite med kablarna?
Men ska det vara tex 15amp. in då oxå..?? man ska se till att det är styrström (tillslags ström) men det ska inte vara för starkt. Behövs väldigt lite bara för att det ska funka.
Hur menar du med att basen inet funkar? Har den brunnit? Kan vara ditt steg som ballat ur och skickar ut felaktiga signaler. Och till slut sa upp sig. Sånt händer.
Garanterat fel/dålig jord (minuskabeln sitterfel) hade samma fel vart sitter steget jorden måste ju sitta i t.ex en bult som sedan sitter i karossen. När vi kommer till remoten så får du ju kolla m.h.a en multimeter vilken kabel som får 12v när antingen om du vill att steget ska starta när tändningen slås på eller om steget ska vara igång hela tiden. Om steget ligger på så måste du fixa en manuell on/off annars kommer ju batteriet att dö till slut