4371
Sök

B230A Svårstartad när den är varm och glödtänder.

Dieselpower!
534 Inlägg
25 september 2009
Trådstartare
Hejsan, har fått ett problem med min bil på senare tid.

På morgonen när det är kallt ute och motorn är kall så startar den utan problem, men när man har kört med den så den kommit upp i arbetstemperatur och ska tex gå in på en mack etc, sen när jag ska starta den så kan man få stå i 10-20 sekunder innan den visar något liv. Måste pumpgasa för att den ska starta.

Sen så glödtänder den även när den kommit upp i temperatur.
Kollade idag ifall det var något med tomgångsventilen, men den klickade och vad jag vet ska den fungera då ?
Tänkte köpa nya tändstift idag och testa ifall det är problemet smile.

Är det någon som har några tips ?

MVH!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
25 september 2009
Polarens bil var likadan tills vi bytte membran och ställde ner COn. Den går dåligt ännu men startar bra, så vi ska kolla tändningen på den ikv.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Avstängd
4 Inlägg
25 september 2009
Hade liknande problem tills jag bytte till tåligare bränsleslangar.

/Tobben

Absolutjonas skrev:
Hejsan, har fått ett problem med min bil på senare tid.

På morgonen när det är kallt ute och motorn är kall så startar den utan problem, men när man har kört med den så den kommit upp i arbetstemperatur och ska tex gå in på en mack etc, sen när jag ska starta den så kan man få stå i 10-20 sekunder innan den visar något liv. Måste pumpgasa för att den ska starta.

Sen så glödtänder den även när den kommit upp i temperatur.
Kollade idag ifall det var något med tomgångsventilen, men den klickade och vad jag vet ska den fungera då ?
Tänkte köpa nya tändstift idag och testa ifall det är problemet smile.

Är det någon som har några tips ?

MVH!

Santa Monica Los Angeles, CA.

287 Inlägg
25 september 2009
tåligare bränsleslangar:S verkar konstigt tongue

volvo ska de va :)

Dieselpower!
534 Inlägg
11 oktober 2009
Trådstartare
Någon som har nått att tillägga? ska fixa tändningen idag.

21 761 Inlägg
11 oktober 2009
Absolutjonas skrev:

Jo, rimligtvis gör den det. Den stänger av en luftkanal när man slår av tändningen om jag har förstått rätt, då ska inte motorn kunna glödtända. smile

Kan inte komma på något mer än att vara noga med rätt stift så att de inte är för "varma/mjuka".

Driifter;)
1 630 Inlägg
11 oktober 2009
kolla så tändningen står rätt o kolla över brytare o det så ska de nog funka fint sen

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

Sök