3534
Sök

Lås tråd !=)

10 Inlägg
11 oktober 2009
Trådstartare
Gick inte åå få i gång nå! tongue
Senast redigerat av Ramerix (17 november 2009)

184 Inlägg
11 oktober 2009
ang Amperen så drar inte Xenon så mkt när dom är i drift, utan det är bara i tändögonblicket. Så går en säkring kan du säkra upp så att du kan tända men ta reda på först hur mkt ampere dom drar när dom är igång. Så du inte bränner kablar m,m

10 Inlägg
11 oktober 2009
Trådstartare
Såg på lightforce hemsida att dem drar 2.5A vid "uppstarsläget"! Då borde vel en 10 ampere räcka för att tända dem 3 och hålla dem i gång !? smile

1 749 Inlägg
11 oktober 2009
Köp 3 st. ballaster avsedda för 12 volt och koppla ihop, det blir nog det billigaste och enklaste.
Har du kollat så att det inte funkar med din bil redan?
Det finns ballaster som tar både 12-24volt.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

10 Inlägg
11 oktober 2009
Trådstartare
patrikke skrev:
Köp 3 st. ballaster avsedda för 12 volt och koppla ihop, det blir nog det billigaste och enklaste.
Har du kollat så att det inte funkar med din bil redan?
Det finns ballaster som tar både 12-24volt.

Boxar sitter inbyggda i lysena redan och jag behöver en omvanldare från 12v till 24v för att inte behöva byta boxar! smile
Senast redigerat av Ramerix (11 oktober 2009)

1 749 Inlägg
11 oktober 2009
Aha!! Då fattar jag:)
Kolla med lightforce vad de tar för enbart ballaster, 12v.
Montera sedan in dem, jag har ingen koll på vad en omvandlare skulle kunna kosta, men anar att det blir dyrt när du ska "volta upp":s

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

Skogskonsult
214 Inlägg
11 oktober 2009
2,5 Amp låter lite vid start, kan det verkligen stämma? man brukar ju på 12v säga att dom drar i snitt 8amp vid starten.

Supraman
2 300 Inlägg
11 oktober 2009
Aleck skrev:
2,5 Amp låter lite vid start, kan det verkligen stämma? man brukar ju på 12v säga att dom drar i snitt 8amp vid starten.

24v system har lägre amptal.

Kolla runt om de finns omvandlare som tål högre strömförbrukning, vissa stänger av sig om dom får en strömpeak.

Kolla med lightforce om dom inte har löas ballaster.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Sök