2908
Sök

Ljud för billarm då man låser och låser upp.

70 Inlägg
24 augusti 2006
Trådstartare
hej..
jag har ett fjärrstyrt centrallås och larm.
men jag vill ha ett litet ljud till så man hör att nu har jag låst dörren och nu har jag låst uppdörren..
lite jobbigt då jag måste huka mig ner å se på blinkers om det lyser då låset inte låtersåspeciellt mycket.. och de värsta är ju att jag ca 2 sek på mig att kolal blinkers annars få rjag låsa upp å låsa igen för att vara säker hehe

snälla hjälp mig får hy snart ont i ryggen tongue

BMW- Best Motor Winns !!

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
24 augusti 2006
Det måste väl gå att koppla en liten summer eller någe som drivs av blinkersen..

62 Inlägg
24 augusti 2006
GT90 skrev:
Det måste väl gå att koppla en liten summer eller någe som drivs av blinkersen..

Så att den låter massa när man ska svänga åt något håll? Blir säkert skit bra de tongue
Däremot kan du säkert koppla någon "summer" innan blinkersrelät. Alltså mellan larmcentralen och blinkersrelät. Kanske till och med finns sånna satser, kolla med någon larmfirma.

70 Inlägg
24 augusti 2006
Trådstartare
Ford_Green skrev:
GT90 skrev:

Så att den låter massa när man ska svänga åt något håll? Blir säkert skit bra de tongue
Däremot kan du säkert koppla någon "summer" innan blinkersrelät. Alltså mellan larmcentralen och blinkersrelät. Kanske till och med finns sånna satser, kolla med någon larmfirma.

okei.. något tips om nån  internet sida kanske?
och det där reläet.. jag kan inte såmycke om sånt hehe tongue

BMW- Best Motor Winns !!

1 660 Inlägg
24 augusti 2006
A just de. Tänkte inte på d.. Men om du kopplar ett brytande relä mellan blinkers o summer som bryter kretsen när tändningen är på..

70 Inlägg
24 augusti 2006
Trådstartare
ah det vore en lösning....
men alltså du menar.. att jag ska koppla en summer till en helt vanlig blinkers i bilen?
och sedan koppla ett brytande relä mellan blinkers och summerså den bryts när tändningen är igång..

isofall.. hur gör man ?

BMW- Best Motor Winns !!

62 Inlägg
24 augusti 2006
GT90 skrev:
A just de. Tänkte inte på d.. Men om du kopplar ett brytande relä mellan blinkers o summer som bryter kretsen när tändningen är på..

Men det verkar ju nästan var alite overkill.
Det måste ju gå en styrström från larmcentralen till blinkersrelät, bara att leta reda på den kabeln å "låna" lite styrström till ett summer relä wink Liiite lättar iaf, eller? smile

70 Inlägg
24 augusti 2006
Trådstartare
jo det låter mer enklare fö rmig haha..
då behöver man väl bara koppla en summer utan en massa andra skit? direkt till kabeln dåda..
vart kanman köpa en sån summerdå ? finns det på internet ? klart det finns men vart menade jag tongue

BMW- Best Motor Winns !!

62 Inlägg
24 augusti 2006
Saimen skrev:
då behöver man väl bara koppla en summer utan en massa andra skit? direkt till kabeln dåda..
vart kanman köpa en sån summerdå ? finns det på internet ? klart det finns men vart menade jag tongue

Jo jag tyckte också att det lät lite inklare wink Men du kanske behöver ett relä. Men det är ju inga problem. Bara gå till en elektronik affär, dom har säkert summrar... Eller vad fan det nu heter smile

70 Inlägg
24 augusti 2006
Trådstartare
Ford_Green skrev:
Saimen skrev:

Jo jag tyckte också att det lät lite inklare wink Men du kanske behöver ett relä. Men det är ju inga problem. Bara gå till en elektronik affär, dom har säkert summrar... Eller vad fan det nu heter smile

haha nu lät de ju genast mycke enklare tongue summrar(torjag) hahah tongue
okaj.. men jag får leta big_smile.. tack för hjälpen du smile

BMW- Best Motor Winns !!

70 Inlägg
24 augusti 2006
Trådstartare
Ford_Green skrev:
Saimen skrev:

sådär!.. har vart å köpt en sån summer å kopplat in det mellan c-låset och blinkersen..
men den går igång då jag blinkar till höger haha.. å det va jävligt knepigt å hitta blinkerreläet.. så mycke kablar å skit..

så imon drar jag till biltema å letar efter en fin strömbrytare.. då e de ju bara att he på den då jag kliver ut och stänger av den då jag ska köra..

de e ju egentligen bara till för att impa på polarna då alla snackar om tick tick ljud dom vill ha då man låser tongue

BMW- Best Motor Winns !!

1 660 Inlägg
25 augusti 2006
Haha, det går att få automatik i det... Se ovan!  (eller jag klistrar in..)

Glidarn med stort G
10 Inlägg
25 augusti 2006
Och jag som har problem med att få igång mina blinkers, kan larmet ha en större inverkan på det ? Jag menar när jag kopplar pluspolen så börjar mina stoplysen att blinka och larmet kommer igång..

Har inte rört nåt där så borde juh funkat direkt, men kanske nåt man ska ställa in på larmet lr liknande?

DENIS 'DNS' N.S.

70 Inlägg
25 augusti 2006
Trådstartare
GT90 skrev:
Haha, det går att få automatik i det... Se ovan!  (eller jag klistrar in..)

okaj.. men jag har ingen aning hur man gör..kopplar jag det bara mellan blinkers sladden som går till c-låset och summern?

BMW- Best Motor Winns !!

1 660 Inlägg
25 augusti 2006
Jaa, det måste det vara.. Tag en grenkontakt, t.ex. http://www.biltema.se/products/product. … emId=78286
koppla in den på kabel (+, ej jord) som går till någon blinkers, koppla "grenkabeln" till 30 på ett brytande relä, t.ex http://www.biltema.se/products/product. … mId=88085.
Koppla sedan summer på 87.
Koppla på en kabel från tändning+ (15 tror jag) *kan behövas en grenkontakt till* kopplas till 85 på relä, o till sist 86 kopplas till kaross / batteri-
30, 85, 86, 87 är anslutningar på relä.
Lycka till!

70 Inlägg
25 augusti 2006
Trådstartare
GT90 skrev:
Jaa, det måste det vara.. Tag en grenkontakt, t.ex. http://www.biltema.se/products/product. … emId=78286
koppla in den på kabel (+, ej jord) som går till någon blinkers, koppla "grenkabeln" till 30 på ett brytande relä, t.ex http://www.biltema.se/products/product. … mId=88085.
Koppla sedan summer på 87.
Koppla på en kabel från tändning+ (15 tror jag) *kan behövas en grenkontakt till* kopplas till 85 på relä, o till sist 86 kopplas till kaross / batteri-
30, 85, 86, 87 är anslutningar på relä.
Lycka till!

okaj då vet ja:D tacksåmycke förhjälpen wink

BMW- Best Motor Winns !!

1 660 Inlägg

Sök