2910
Sök

Fråga ang parkeringsböter

42 Inlägg
16 oktober 2009
Trådstartare
tjena alla garaget grabbar/flickor!

har en liten fråga, de är nämligen så jag fick en böter på 600kr för att jag av misstag ställde mig i en handikapps parkering. min fråga är får europark ge böter på parkering som inte dom har något och göra med ?
Senast redigerat av myggaan (16 oktober 2009)

122 Inlägg
16 oktober 2009
Säker på att Europark inte har avtal med kommunen då? smile
Senast redigerat av Hallon1911 (16 oktober 2009)

42 Inlägg
16 oktober 2009
Trådstartare
de är de, avtalet hade gått ut stog de klart o tydligt 13oktober, alltså i tisdags. till och med skyltarna som de står "Europark" på var övertäckta med papper...

42 Inlägg
16 oktober 2009
Trådstartare
Senast redigerat av myggaan (16 oktober 2009)

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
16 oktober 2009
om det står så bör dom inte kunna ge dig böter... lägg in det där som bevis!

Team Insane Racing

blacken
16 oktober 2009
myggaan skrev:

har en liten fråga, de är nämligen så jag fick en böter på 600kr för att jag av misstag ställde mig i en handikapps parkering. min fråga är får europark ge böter på parkering som inte dom har något och göra med ?

Vadå misstag, var det inte korrekt och ordentligt skyltat att det var en handikapps parkering?..

42 Inlägg
16 oktober 2009
Trådstartare
jo så klart att de va skyltat, men hade bråttom på morgonen till skolan och svängde förbi parkeringen o läste lappen bara brukar inte stå på den parkeringen annars eftersom de har varit en betalparkering.

3 235 Inlägg
16 oktober 2009
Handikappsparkering är ju en handikappsparkering oavsett om p-platsen är avgiftsbelagd eller ej, och då riskerar man få böter. Dock vet jag inte om de hade myndighet att skriva p-böter eftersom avtalet gått ut.

DFFL
9 020 Inlägg
16 oktober 2009
blacken skrev:
myggaan skrev:

Vadå misstag, var det inte korrekt och ordentligt skyltat att det var en handikapps parkering?..

Med tanke på vad det står på bilderna så hade de ingen rätt att bötfälla honom.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

42 Inlägg
16 oktober 2009
Trådstartare
engolf skrev:
Handikappsparkering är ju en handikappsparkering oavsett om p-platsen är avgiftsbelagd eller ej, och då riskerar man få böter. Dock vet jag inte om de hade myndighet att skriva p-böter eftersom avtalet gått ut.

har hört något sånt också.. att nästan i princip vilket parkeringsbolag kan ge ut böter på handikapps parkeringar..

blacken
16 oktober 2009
myggaan skrev:
jo så klart att de va skyltat, men hade bråttom på morgonen till skolan och svängde förbi parkeringen o läste lappen bara brukar inte stå på den parkeringen annars eftersom de har varit en betalparkering.

Då så har jag svårt att känna någon indignation eller annorstädes sympati känsla för/med dej. Man kan vara bra svinig och allmänt bäng  i trafiken men det finns en del som är ett stort "No,no, absolut inte/aldrig göra" och dit hör handikapp parkeringar, man ställer sig ALLDRIG på en handikapp plats oavsett!.
Har du ställt dig medvetet på en dylik parkerings plats då ska ha böter..

12 086 Inlägg
17 oktober 2009
myggaan skrev:
http://data.fuskbugg.se/skalman01/SDC10650.JPG
http://data.fuskbugg.se/skalman01/SDC10652.JPG

och jag stog på den STORA parkeringen!

Det där ser ut som en lapp du satt upp lol

Haha, nej men den är ju ogiltig helt klart. Ring och fråga vad de håller på med.

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
17 oktober 2009
Parkeringen behöver inte vara avgiftsbelagd det är ändå böter om nån parkerar på hand-i-klapp utan tillstånd vilken troligen du har inte...
Så enkelt är det.

Sök