3102
Sök

Motor dog i morse, vad kan de bero på.? :S

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
25 augusti 2006
Trådstartare
Tjosan!
Imorse kl. 05:45 ungefär när jag skulle åka till jobbet så dog motorn.
Backade ut från uppfarten och stod stilla i en halvminut ungefär och slog på ljus, stereo, skärm m.m.
Sen när ja la i ettan och skulle köra iväg så tvärdör motorn..
Stod där och kinnade länge länge utan att den ville igång..

Klockan närmade sig 05:55(börjar 06:00) så jag tänkte jag får väll rulla ut den på gärdet utanför iaf och sen ta farsans bil.

Min fråga är:  Vad kan ha hänt eftersom bilen inte ville igång igen.?
Nu när jag kom hem startade den ju utan problem.. :S

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

Fisketokig
2 997 Inlägg
25 augusti 2006
Slangat bilen under natten utan att du uppmärksammat det? wink  big_smile

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

1 453 Inlägg
25 augusti 2006
Förgasarna kanske hade surnat? Har du choke på bilen?

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
25 augusti 2006
Trådstartare
sveddan skrev:
Förgasarna kanske hade surnat? Har du choke på bilen?

Kan va de ja, men den startade ju som sagt innan den la igen imorse.. ja jag har choke på den..

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

2 652 Inlägg
25 augusti 2006
har du gnista? .

21 761 Inlägg
25 augusti 2006
dj_aggwa skrev:
Tjosan!
Imorse kl. 05:45 ungefär när jag skulle åka till jobbet så dog motorn.
Backade ut från uppfarten och stod stilla i en halvminut ungefär och slog på ljus, stereo, skärm m.m.
Sen när ja la i ettan och skulle köra iväg så tvärdör motorn..
Stod där och kinnade länge länge utan att den ville igång..

Klockan närmade sig 05:55(börjar 06:00) så jag tänkte jag får väll rulla ut den på gärdet utanför iaf och sen ta farsans bil.

Min fråga är:  Vad kan ha hänt eftersom bilen inte ville igång igen.?
Nu när jag kom hem startade den ju utan problem.. :S

Den kan ju ha blivit sur. Vet inte hur känslig B230 med förgasare är men B23A kan vara jäkligt kinkiga om motorn stannar och choken är utdragen.

Luktade det mycket bensin när du försökte starta den efter att den hade stannat?

519 Inlägg
25 augusti 2006
något som är smidigt är att spruta in startgas i något hål i insugsgummit.Tänder bilen till har du bränsleproblem,tänder den inte har du tändproblem,då blir det lite lättare att hjälpa dig.................

519 Inlägg
25 augusti 2006
vill bara påpeka att om bilen är mycket sur så be någon att ta bort tändkabeln från tändspolen och håll tändkabel en bit ifrån(typ 1cm)  från spolens utag så att du ser gnista hoppa över...Då får tändstiften större gnista och bränner bort överflödet av soppa..............

3 Inlägg
26 augusti 2006
samme skjedde med min gamle b230k motor, men den ville gå videre når jeg prøvde å dytte den i gang... men gikk ikke fort.. orket ikke å dra noe på gira gikk maks 40km/t og så vidt den klarte oppoverbakker..skjedde vær morning men på dagen gikk den som ett helvete igjen... det som var galt på min da var bensinfilter var ikke helt på sitt beste og luftfilteret var skittent...etter det var det ikke noe problem å starte om morningen..byttet også tenningskabler

Sök