2705
Sök

Hjälp ! basen slår mellan låtarna

118 Inlägg
17 oktober 2009
Trådstartare
Jag har ett litet problem, satte i en ny stereo idag men har haft detta problemet med en annan stereo så det beror inte på den, problemet är att när jag byter låt slår basen en gång och man hör lite hur cdn läser, (från basen) och sedan slår basen en gång till och låten kommer igång... :s några förslag på vad som kan vara fel ?

6 851 Inlägg
17 oktober 2009
Troligen dålig jord till steget. Har du otur så är signaljorden kass oxå.

118 Inlägg
17 oktober 2009
Trådstartare
men det fungerar bra med min gamla stereo ? det e det som e skumt :S byter jag från sub utgången i stereon till rear så hörs det inte. blir ju dock inte lika bra ljud

10 Inlägg
18 oktober 2009
Har du provat å sätta en extra jord ifrån steroens chassi till bilens chassi?För det kan ju va så att jordbanan i steroen är kass sad

2 914 Inlägg
18 oktober 2009
kontrollera jorden mellan steget och bilen. även mellan batteriet och karossen (gärna balken)

2 911 Inlägg
18 oktober 2009
Har du dålig jord så det jordar i signalen så kan du stoppa i 150 stereos i bilen om du vill med exakt samma fel, då de flesta apparater går sönder av just detta.

118 Inlägg
19 oktober 2009
Trådstartare
okej okej tackar för svaren, ska jorda lite extra nu, återkommer med svar smile

6 851 Inlägg
19 oktober 2009
Pehrnow skrev:
okej okej tackar för svaren, ska jorda lite extra nu, återkommer med svar smile

Och funkar det inte så kan det som jag skrev, vara signaljorden som är trasig. Då får du testa att jorda din RCA/signalkabel i CD spelarens ytterhölje.

118 Inlägg
19 oktober 2009
Trådstartare
sub utgången på stereon e kass sad testade den i en annan bil.. hände samma sak, vet dock inte om något i min bil skadat den eller om den va så när jag fick den.. tack för alla svar iallaf

Sök