Hörde du inte att det tog i? Och jo, 5,5cm är LÅGT.. En normal trottoarkant är generellt 5,5cm eller högre, så kör du inte på snedden upp för dom kommer du också att slå i..
Oj! Har ni så låga kanter? Här på vissa ställen är kanterna kring 15cm
Mvh Tommy
Precis samma här
Sen tror jag det beror lite på om det är bilen som är för låg, eller om kjolarna sitter för nära backen... Som i ToBe's fall ser inte bilen så sjukt låg ut ändå mitt under. Utan kjolarna är helt enkelt för nära backen. Som gör att bilen "ser" låg ut... Hade underredet varit mer i en jämn linje så hade det nog varit lugnt...
jag hade insett mitt misstag och varit beredd att pröjsa det själv, men också åkt och påpekat att dom har ett hål och visa vad som hände, men inte krävt att dom skulle betala något! men om dom tar på sig det så är det bara att vara glad!
jag vet iaf att om det är en skada i vägen på "allmän väg" som man kör i och får t.ex. punka så ska kommunen (eller vem som har hand om det) stå för detta. jag vet en bekant som just råkade ut för detta i strängnäs och han pajja t.o.m fälgen då han körde ner i en grop och det var inga problem att få ut det. dock så ska det självklart inte vara markerat med tex en kona eller skylt då får man inget. men foto el annat bevis måste man ha samt ta det på direkten.