(Rätt tråd?)
Som sagt har en S4 2.2T -93
Fick dessa värden på besiktningen:
CO 0,8 (0,5) HC 286 (100)
CO 2500 0,7 (0,3) LAMBDA 1,03 (0,97-1,03)
Ny lambda(Bosch), racekat och nya stift sitter i (Bosch platina), oljan som är i har inte gått mer än 2-300 mil
planad top för ca 5000mil sen. plus hade E85 i tanken
Provade att sätta i orginal chippen (RS2 chip tidigare)
Då fick jag dessa värden:
CO 0,7 (0,5) HC 231 (100)
CO 2500 0,6 (0,3) Lambda 1,02 (0,97-10,3)
Så värdena sjönk lite med original chipen, hur kommer det sig ?
kan det vara tempgivarn ? värt att prova att byta?
Nåra mer lätta/billiga saker som kan vara värt att prova innan man ger sig in på de större grejerna? : )
3" Hela vägen från Turbo
¤4" slutburk
¤Uppgraderad T3/T04 Hybrid Turbo som är uppgraderad av GIK.
Ombyggd med original Garrett axial och glidlager.
Balanserad och genomgången
¤Planad topp
¤Rs2 chip
¤Rs2 spridare
¤1.8T tändspolar
¤1.6bar WG-fjäder
¤3bars mapsensor
¤400hk Programvara
¤Sytec Hybriddump
¤Walbro soppapump
ca 350 - 400 hk. men ska väl [censur] gå att få den genom besiktningen för de.
tacksam för alla hjälp.