2817
Sök

Weber 45 b20 (bränsle)

146 Inlägg
27 oktober 2009
Trådstartare
#1
Tja, kan man kan ha orginal bränslepump till dubbla weber 45or på en b20 eller måste man ha elektriskbränslepump? o ungefär va kan en orginal b20 ta med dubbla 45or om man kör blandad körning?
Och hur många hästar har en orginal b20 med dubbla 45or? o hur mkt mer blir där med annan kam?
Mvh Pontus
Senast redigerat av volvo850power (27 oktober 2009)


926 Inlägg
27 oktober 2009
#2
Är förgasarna väljusterade, så ökar inte bränsleförbrukningen alls mot orginal förgaseri. Självklart beror körsättet på en hel del. Men jämför äpplen med äpplen.

Däremot kan man lätt justera bort sig och bränsleförbrukningen sticker iväg rejält mycket högre. Man måste vara lyhörd och ha motorfingrar.

Räkna inte med jätte effektökning utan att ha portat, planat och vässad kam.
Men det är en bra gund för fortsatt effektökning.

Skaffa en Bredbandslambda och LÄR dig hur förgasaren fungerar. Då blir det skitkul. Annars tröttnar du fort.

Det är lämpligt att ha elpump, då har du alltid soppa i förgasaren när du startar. Då surar du inte ner den pga misslyckade starter.

Mats
Senast redigerat av mats757 (27 oktober 2009)

146 Inlägg
27 oktober 2009
Trådstartare
#3
Okej tack så mycket smile men om man har portat o planat o annan kam vad kan man landa i för hästar då?

Men de går o prova o köra me webrarna med orginal bränslepump o sen om ja ska behålla dom på den så satsa på elpump? För det ska sitta på en epa så går den inte så bra o drar för mycke så blir de orginal fögge igen.


Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
27 oktober 2009
#4
Webrar på en epa tror jag kan börja dra mer, efterssom du får ligga på högre varv mer smile Men prova, jag anser att du kan köra utan elpump, klarade dom det förr i tiden då det begav sig så går det idag, men det är som tidigare säger, det blir nog bättre om du skaffar en sedan smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

P o r s c h e
1 700 Inlägg
27 oktober 2009
#5
portat/planat, extraktor, kanske lite större ventiler, kam o 45:orna så brukar de väl pressa fram 200 fyrbenta wink


Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
27 oktober 2009
#6
Bensinskallen skrev:
portat/planat, extraktor, kanske lite större ventiler, kam o 45:orna så brukar de väl pressa fram 200 fyrbenta wink

Kanske lite för mycket om jag skall vara ärlig tyvärr sad

Men säg mellan 130-150hk om du då inte köper en typ steg 3/4 topp och en värsting kam, då kommer du nog över smile Men då behövs det ju starkare vevstakar o massa sånt plock för att man skall vara säker på att det ska hålla smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...


Sök