3633
Sök

Slutsteget dör!

1 011 Inlägg
28 oktober 2009
Trådstartare
Hej! Har ett jobbigt problem. Jag har en Original stereo ifrån volvo (Sc-805) som jag har kopplat slutsteg och baslåda till. Har även en Adapter till stereon som ger ut 4 st anslutnigar för inkoppling av slutsteg. Och jag har ett 4 Kanals JVC slutsteg för att driva endast basen. Högtalarna sitter kvar i bilstereon.  När jag spelar musik på låg volym så låter det jätte bra, men om jag höjer volymen så dör Slutsteget:(. Har kollat lite på Jordning, Har flyttat minus polen till olika platser i bilen och det blir aldrig bra, så där kan inte felet vara.

Så är det någon som kan hjälpa mig!hmm

En fråga till. Kan man sätta fast Slutsteget på Baslådan? eller ger det störningar?
Senast redigerat av Chrrille (28 oktober 2009)

Projekt: Volvo 740 GLE. Helrenovering/Originalprojekt 1986 - USA-stuk
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=239569

107 Inlägg
28 oktober 2009
säker på att du driver rätt ohm-tal?

Det gör inget om steget sitter på lådan...
Senast redigerat av djsnowman (28 oktober 2009)

CNC-Operatör
561 Inlägg
28 oktober 2009
kolla på steget om det finns nått man kan ställa in delningsfiltren och sånt så att det kanske slår ifrån på hög volym så att inte basen brinner upp?

107 Inlägg
ljudfantast
1 372 Inlägg
28 oktober 2009
djsnowman skrev:
säker på att du driver rätt ohm-tal?

Det gör inget om steget sitter på lådan...

nja inte att rekommendera om du har höga effekter och mycket skak, steg gillar inte övermycket vibrationer och det finns trådar här på gorg om steg som gått sönder pga detta, billiga skitsteg undrar ni då. Nej inte direkt.

CNC-Operatör
561 Inlägg
28 oktober 2009
e kablarna för klena så dör steget,men sätts på sen igen

16 197 Inlägg
28 oktober 2009
de kan även va så att steget "klipper" för att de får för hög insignal.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 011 Inlägg
28 oktober 2009
Trådstartare
Förklara med enklare ord. Kan inte så mkt om billjud.tongue

Projekt: Volvo 740 GLE. Helrenovering/Originalprojekt 1986 - USA-stuk
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=239569

2 914 Inlägg
29 oktober 2009
dom kablar du har ska duga åt det steget du har.
evilaudio menar att signalen från stereon till slutsteget är för starkt så för att skydda steget så slutar det spela wink

Gréve
497 Inlägg
29 oktober 2009
kan ju vara som för mig, när man krämar på ett tag så slutar basarna spela ett tag på grund av risk för överhettning som jag tror att de är?

Sök