Hej! Har ett jobbigt problem. Jag har en Original stereo ifrån volvo (Sc-805) som jag har kopplat slutsteg och baslåda till. Har även en Adapter till stereon som ger ut 4 st anslutnigar för inkoppling av slutsteg. Och jag har ett 4 Kanals JVC slutsteg för att driva endast basen. Högtalarna sitter kvar i bilstereon. När jag spelar musik på låg volym så låter det jätte bra, men om jag höjer volymen så dör Slutsteget:(. Har kollat lite på Jordning, Har flyttat minus polen till olika platser i bilen och det blir aldrig bra, så där kan inte felet vara.
Så är det någon som kan hjälpa mig!
En fråga till. Kan man sätta fast Slutsteget på Baslådan? eller ger det störningar?
nja inte att rekommendera om du har höga effekter och mycket skak, steg gillar inte övermycket vibrationer och det finns trådar här på gorg om steg som gått sönder pga detta, billiga skitsteg undrar ni då. Nej inte direkt.
dom kablar du har ska duga åt det steget du har. evilaudio menar att signalen från stereon till slutsteget är för starkt så för att skydda steget så slutar det spela