3019
Sök

Honda Civic, 92a. - Hög tomgång (1000-1500varv) och massa rök!

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
29 oktober 2009
Trådstartare
Tjenare!

Har bytat nu - toppackning,alla packningar, vattenpump,kamremm!

Men nu efter detta så när jag startar bilen, så ryker de som faaan(gråfärg) och tomgången är skyyyyhög!. Detta är bara när bilen står still!..

Har fått tips på - Fördelare inte är rätt inställd? Vad kan de vara ivärsta fall? = ))

Bilen går att köra utan problem, röken försvinner vid körning!
Senast redigerat av Memme (29 oktober 2009)

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
30 oktober 2009
Trådstartare
Passar även på att fråga - efter byte på dessa sakerna. Är de vanligt att fylla på vatten/glykol efter en färd på 3mil hem, å låtit den stå över natten.. ? Om det är hur kommer de sig ? :tongue

888 Inlägg
30 oktober 2009
Kollade du om toppen va plan innan du monterade den? Provtryckte du toppen? kan ha varit en spricka i den. Ang tomgången kolla så du har fått insugspackningen helt tät.

Mvh Henke

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
30 oktober 2009
Trådstartare
Nu rycker den inte mer smile , toppen va planad..

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
30 oktober 2009
Trådstartare
jag har bytat "Sotningsats", vattenpump, kamremm,oljetrångspackning. Men bilen ryyyyker som attans (grå rök) det kommer även in i bilen vid tillfällen.. Ngn anning om vad de kan vara ? smile Den drack även upp 1.5 liter olja bara sådär efter sotningssatsbyteet.

Har även luftat systemet, då de kommer upp vatten hur slangarna. =P

Kan säga att den RYKER igen, rätt mkt! Helst när man trycker på gasen så ryker de som attans.

1 364 Inlägg
30 oktober 2009
Memme skrev:
jag har bytat "Sotningsats", vattenpump, kamremm,oljetrångspackning. Men bilen ryyyyker som attans (grå rök) det kommer även in i bilen vid tillfällen.. Ngn anning om vad de kan vara ? smile Den drack även upp 1.5 liter olja bara sådär efter sotningssatsbyteet.

Har även luftat systemet, då de kommer upp vatten hur slangarna. =P

Kan säga att den RYKER igen, rätt mkt! Helst när man trycker på gasen så ryker de som attans.

Tyvärr så låter det som om du har en spricka i topplocket.hmm eller så är toppen skev?

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
31 oktober 2009
Trådstartare
Beangt, nu ryker den inte alls mer :S.. Skum bil alltså.

Men tänkte se, har ett tickande ljud vid fötterna/bakom ratten vid pågasningar är det huvuerelä som kan hålla på nu må tro?
Toppen är fixad, och han som gjorde de hitta inga fel, å toppen va så gott som rak.. Har fått reda på att bilen kan gå fett med, för tomgången är fett ojämn! Ligger på 1000-2000 så ;P

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
1 november 2009
Trådstartare
Orka!! tongue

Nu ryker bilen blått/ljusgrått! Kolvringarna eller vad kan de vara? =p

4 Inlägg
1 november 2009
tja, har du bytt grejjerna själv?

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
1 november 2009
Trådstartare
inte jag, men en annan som håller på att fixa me Honda.

4 Inlägg
1 november 2009
Memme skrev:
inte jag, men en annan som håller på att fixa me Honda.

Okej, ta kontakt med honom då och säg att bilen inte funkar som den ska efter "renoveringen".

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
2 november 2009
Trådstartare
Men är dessa redan slitna vid 18000?!yikes... Sjukt såna fall alltså. Den dricker olja nu, men inte vattnet smile.. Om de e nu kolvar/ventiltätningar, måste man riva hela motorn å så då? Å köpa ny sotningssats å allt de?

Tycker de e konstig me tanken på ägarna på bilen!

- Bilfirma
- En äldre tant på 70 bast
- Bilfirma
- En Familjefar
- Ung kille 20-23 år
- jag
Senast redigerat av Memme (2 november 2009)

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
2 november 2009
Trådstartare
Har pratat med han som fixa bilen nu senasate, han sa att kolvar va kanon åtminstonde dom två han kunde titta i.. Och han misstänker nu ventiltätningarna. som jag sa, de ryker bara om jag drar på ;P .. Ryker inget när jag startar bilen eller kör långsamt!

Sök