3388
Sök

Ni som har d2 coilovers hur hårt säller ni de på?

22 Inlägg
3 november 2009
Trådstartare
har själv satt 15 klickar på fram dämpare från mjukaste läget
och  där bak har jag satt på på det mjukaste visst är det konstig inställnig
sätter jag mjukare fram kan de slå igenom
sätter jag hårdare bak blir 9-5an väldigt hård

Intressant vad ni andra har för inställningar på olika bilar
Senast redigerat av DM (3 november 2009)

5 089 Inlägg
3 november 2009
Ja ska du inte säga själv också vilken bil du har satt det på också då?wink

\Lindgren

Bonntrimmare
620 Inlägg
3 november 2009
på min bmw 335 brukar jag köra på det hårdaste runt om när jag kör på bana och typ camber -2 tog föregåendetalare ett ögon mått på tongue

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

1 291 Inlägg
3 november 2009
Iställningar på en bil är VÄLDIGT individuellt, beror på vad som är gjort med bilen, däck, hjulvinklar, krängare, lättning, trimmning, körstil, väder mm mm mm.

Givetvis kan man snappa upp generella riktlinjer och tips från folk med liknande bilar, att kopiera rakt av kan bli OK men sällan bra.

1 758 Inlägg
4 november 2009
Det vettigaste du kan göra är att testa dig fram.
Rullar bilen enbart på gatan, eller är det stripp, konbana eller kanske Nürburgring som gäller?
Sen beror det förstås extremt mycket på hur bilen ser ut i övrigt, vilka däck du kör med och inte minst din körstil.
Den set-up som funkar bäst för en förare kanske inte funkar alls för en annan.

22 Inlägg
4 november 2009
Trådstartare
jag kör bara på stans gator ligger mest runt 90-120km/h 50% av kör tiden. de flesta kurvor är 90 graders kurvor. och det är inte i sverige så ni inte skriker på mig.
tänkta prova ställa om dämpningen idag lite hårdare bak i och negativ camber fram undrar vad det blir för resultat

Sök