3342
Sök

LED/DIOD Belysning inne i bilen.

25 Inlägg
6 november 2009
Trådstartare
Ska fixa belysning inne i kupén dvs. så att det lyser vid alla fotutrymmen och ska sätta en lång slinga/rör i hatthyllan som ger en trevlig belysning dit bak så att dom som åker kan se varandra i mörkerkörning (fylleskjutsar mycket tongue).

Men vad lyser upp bäst?

Ledrör: hittade inget på blueride som det jag tänkte på, men finns t.ex. på jula som man kopplar till cigguttaget med typ en diod i ena änden, sen lyser som hela röret upp och jag tycker det lyser ganska starkt.

Ledslinga: http://www.blueride.se/flexibel-tub-15- … l?cPath=43

Och en fråga till: Jag vill ha en färg som är ganska mysig och bekväm att vara i så jag funderar på blått, vilken färg tycker ni blir bäst? smile
Senast redigerat av mitz4N (7 november 2009)

I got Dubs!
2 423 Inlägg
6 november 2009
Vitt tycker jag, är ju lite blå ton i det.
Har det själv i innerbelysningen på min RX.

Köpte det på http://www.besthongkong.com/
Senast redigerat av Adde666 (6 november 2009)

1 653 Inlägg
6 november 2009
om du ska ha mysig och BEKVÄM färg så är rött klart bäst, skonsammast för ögonen osv, blått är rätt värdelöst i den meningen egentligen.

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

4 554 Inlägg
6 november 2009
mjo den behagligaste färgen är rött och dioderna går att dimmra med så dom inte lyser så starkt

297 Inlägg
7 november 2009
lila färg tycker jag^^ de e liiiiiiiite udda med, wink

25 Inlägg
7 november 2009
Trådstartare
Mjo jag och min polare kom fram till igår att kanske köra blått under fötterna och sen rött i taket eller nåt men vet inte riktigt än.

Håller med om att lila är riktigt häftig diod färg men jag har inte hittat den på led slinga eller rör nånstans :s.

Och jag hade ju tänkt att koppla allt så att jag har en on/off switch där framme, nån som vet om det går att fixa en dimmer switch istället? så man kan bestämma ljusnivå hela tiden smile
Senast redigerat av mitz4N (7 november 2009)

2 982 Inlägg
7 november 2009
stark orangéa LED  smile

NissanMotorsport
7 november 2009
Rött, har röd instrumentbelysning på 940in, och blå på 200an.. och rött är mest bekväm smile

218 Inlägg
7 november 2009
blått är riktigt svårt att hitta saker i bilen xD ser inte ett smack i min^^

25 Inlägg
7 november 2009
Trådstartare
Tack för alla svar om färgen och ser ut som det blir rött smile

Men till den första frågan som jag inte fick nåt svar på: Vad lyser upp bäst?
Vad ska jag köpa för något asså. verkar som att många här har gjort i sin bil så länka gärna vad ni köpte för något om det har gett bra ljus smile

146 Inlägg
7 november 2009
tjenna tjenna  snyggt med blått eller lila hadde det i min calibra som jag sålde men ändå och hadde bara svischar(stavning) där fram kolla bilder  men köra i mörker på landsväg var totalt värdelöst såg ingen ting
Senast redigerat av BOBBBAN (7 november 2009)

218 Inlägg
7 november 2009
Vita dioder lyser väll bäst!

2 266 Inlägg
8 november 2009
http://www.clasohlson.se/link/m3/Produc … nr=36-2234
dessa tänkte jag köpa och montera nere vid fötterna slipper man dra kablar över hela bilen
man kan vrida isär den för att byta batteri så då kan man stripa fast den i stolsunderredet typ. sen är de bara trycka till den så tänder och släcker man dom bara ett tips

svetsdiff !!!

Sök