hoj som rubriken lyder så börjar min växelspak att kärva eller som sagt känns som att nåt river i materialet när jag går från 2an till 1an men detta fenomen är inte när jag står stilla och kör iväg..
vet inte om det beror på mig eller om stången eller nåt ska smörjas. eller vad göra hoppas det är ett skitfel och väldigt billigt:D
ok är det dyrt kan man göra det själv enkelt och billigt
riva ner lådan, plocka isär, byta synkringen, ihop igen, och sen ska det funka..och det är inget enkelt jobb om man inte gjort det förut. bättre att hitta en begagnad fungerade låda
Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
hm ok visserligen klyver jag en mc/ moppe motor renoverad på några timmar om jag nu kan jämföra det bil meck men lär man ha några specialverktyg eller nått för att byta. har det mesta vad gäller verktyg
Senast redigerat av karlsson_1984 (9 november 2009)
kom att tänka på att skrota skiten ja har och köper en nyare typ 900 9-3 9-5 men det ska helt klart vara saab men vilken modell årsm ska man passa sig för.. bör väl minst ha en 02a alla fall
känns som att nåt river i materialet när jag går från 2an till 1an men detta fenomen är inte när jag står stilla och kör iväg..
Menar du att det "river" i lådan när du växlar från 2an till 1an med bilen rullandes? Så är det vad jag vet på de flesta bilar, tex våran gamla audi 80 och våran splitt nya mazda 3. Det är inte speciellt bra för lådan att trycka i ettan när bilen rullar, ungefär som att man inte lägger i backen när bilen rullar.
Om det inte är så som jag beskriver ovan, lyssna på tidigare råd
mja kanske kan ju prova men farten jag hade var väl att jämföra med nån som går fort brevid så det borde ju gå fint. men ja vet inte. bilen har inte gått mer än 15.500 mil . och bara äldre som ägt den tidigare
och ja rullade då men mycket sakta
enligt en som provade min bil idag som vet vad han talar om så funkar min växellåda helt perfekt men han sa att urtampningslagret börjat låta.. så min fråga vart kan jag hitta ett nytt sånt med bästa pris på delen:)
hörde nånting om det men jag hörde med en demontering och han ville ha mellan 2 å 2.500 för arbetet att byta en låda och lika mycket gör en beggad låda om det skulle vara så..
så just nu så ser det ganska ljust ut för saaben så jag vill ju inte ta nå dyrt lån till en bättre nyare bil heller så det blir å skrapa ihop när priset var överkomligt
men jag kan inte hitta på enbart ett lager för kopplingen är inga fel på och lagret kan väl bara kosta ett par hudra
Senast redigerat av karlsson_1984 (11 november 2009)