4339
Sök

Tips på 400 RMS monoblock stabilt i 2 ohm

91 Inlägg
12 november 2009
Trådstartare
var exakt dom två som han på supporten tipsade mig om med, gillar utsendet på U-Dimensionen bättre ^^ Dock är det ju inget man kolla på så ofta.. ska se över min ekonomi i morgon och kanske beställa ett.

Är det mycket jobb att koppla in ett till slutsteg från det där? Har ett Gas alpha X5 liggande och sammlar dam, kanske bygga baksystem av det?

stahre
12 november 2009
Nej antingen drar du nya kablar till det andra steget, om du nu har fler lågnivå på stereon eller så kan du koppla ihop stegen med en kort lågnivå, och dela upp strömmen i ett kopplingsblock till båda stegen, nackdelen med den kopplingen är att du inte kan reglera fra/baksystem och basen för sig, det blir lättare om du har sub och front utgång på hu.
*Och angående stegen så blir du inte besviken på något av dom smile

91 Inlägg
12 november 2009
Trådstartare
Ahh, perfect! Så det är inte så jätte mkt jobb med att sätta in ett till om jag skulle vara sugen big_smile

Fick ett till tips om steg som någon kanske har nå synpunker över

http://www.bilradiohuset.se/sv/product/ … d-KAC8104D

stahre
12 november 2009
m8te skrev:
Ahh, perfect! Så det är inte så jätte mkt jobb med att sätta in ett till om jag skulle vara sugen big_smile

Fick ett till tips om steg som någon kanske har nå synpunker över

http://www.bilradiohuset.se/sv/product/ … d-KAC8104D

Funkar säkert bra det med men nu har du tips så det räcker:P du har ju min o flera andras synpunkter på vad som är bra och sämre, köp det du tror på så blir du inte besviken.

low_and_loud
12 november 2009
m8te skrev:
Hej, ämnet avslöjjar det mesta.. behöver ett 400 RMS monoblock som är stabilt i 2 ohm som inte kostar jättemycket..

har inget direkt maxpris men vill ha en prisbild på vad som fins för vilka pengar..
nytt som begagnat

hej har ett infinity ref 1600-a det ger 1x400 i 4 omh och 1x600 i 2 omh till försäljning för 1500 kr det är cirka ett år gammalt.

ljudfantast
1 372 Inlägg
12 november 2009
ca12, levererar bra med kraft för att kosta under 2000. 400 riktiga rmswatt vid 2ohm

91 Inlägg
13 november 2009
Trådstartare
stahre skrev:
Funkar säkert bra det med men nu har du tips så det räcker:P du har ju min o flera andras synpunkter på vad som är bra och sämre, köp det du tror på så blir du inte besviken.

Mm sant, tack för all info om slutsteg! Har fått ned det till två nu.. ska fundera lite och sen köpa nått av dom big_smile

365 Inlägg
13 november 2009
andreas_gbg_ skrev:
De 2 stegen jag hade valt mellan är Rockford fosgate Punch eller DLS CA12. Har haft en äldre modell av punch steget och det fungerade mycket bra.

Mvh Andreas

michieff skrev:
ca12, levererar bra med kraft för att kosta under 2000. 400 riktiga rmswatt vid 2ohm

Kan bara hålla med föregående 2 talare, har bara bra erfarenheter av mitt CA12, riktigt bra ork i det för att vara så litet och billigt!

Nu efter 2,5 år av CA12-användande så har jag än inga planer på att byta smile

Hellre 100 blås på tvären än 200 rätt fram.

Sök