4308
Sök

Ny inköpt bas!! Bra eller dålig?

6 851 Inlägg
12 november 2009
#21
Softis skrev:
Det diffade 10 liter

Jo, men va det 10L det diffar på 20L eller 100L? det är ju det viktiga..alltså antal % wink


48 Inlägg
13 november 2009
Trådstartare
#22
Tack för snabba och många svar!

Jag vet inte om man ska lita på MDS, dem sa dock att det skulle vara en sluten låda på 35liter sen tror jag det var 50mm2 eller 35mm2 strömkablar till steget.
Jag är ute efter ett steg till basen som iaf klarar av att lira 90% av kapaciteten.


5 852 Inlägg
1 338 Inlägg
13 november 2009
#24
jonash skrev:
mYGeL skrev:
Softis skrev:

Den var sluten så stor skillnad borde det inte bli.

blir stor skillnad med rätt vs fel låda..

På en sluten.......Nej. Är man inom 10-15% på storleken så är det inga stora skillnader.

Inte så sällan är det nästan lika stora skillnader på exemplaren element emellan..

10 liter på en låda som ska vara 30-35 liter är mer än 10-15%.

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

4 693 Inlägg
13 november 2009
#25
40-50 liter skulle lådan vara vad jag har fått höra.

Booyakasha!

1 338 Inlägg
13 november 2009
#26
Softis skrev:
40-50 liter skulle lådan vara vad jag har fått höra.

Jag hade ca 45-50 liter till 2basar! dock svårt att mäta då jag byggde i reservhjulsbaljan men uppskattat.
spelade hyffsat högt mkt djupt men endå snärtigt wink
https://www1.garaget.org/gallery/archive/20668/138658_9vnuvt.jpg
fler bilder: http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … ;cat=24561

30 liter e bra för en bas, 35max för en sådan bas i sluten låda.

så ledsen att säga det men den lådan du haft är för Stor och om den var 10 liter större än det så är det ej konstigt att det ej lät som det skulle! dubbelt så stor isåfall! avsevärt mkt större än 10-15%

Mvh//

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
13 november 2009
#27
Softis skrev:
mYGeL skrev:
Softis skrev:
Den jag hade gav jag 950 rms och blev föga imponerad...

men du hade den ju i helt fel låda vad jag förstod på din tråd tidigare...
blir oftast inte bra då oavsett Bas o Märke eller hur!?

Den var sluten så stor skillnad borde det inte bli.

Är enorm skillnad på rätt och fel låda. och offta på passiv och sluten

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

1 338 Inlägg
14 november 2009
#28
ToTTeN skrev:
Softis skrev:
mYGeL skrev:
men du hade den ju i helt fel låda vad jag förstod på din tråd tidigare...
blir oftast inte bra då oavsett Bas o Märke eller hur!?

Den var sluten så stor skillnad borde det inte bli.

Är enorm skillnad på rätt och fel låda. och offta på passiv och sluten

precis! smile
Spciellt om den e ca dubbelt så stor som rek. för basen.
Softis, synd du ej han testa den i rätt låda för basen så du kunnat ge ett rättvist utlåtande för basen.

men kul at du testar så mkt olika basar så big_smile

Mvh//
Senast redigerat av mYGeL (14 november 2009)

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design


Sök