2788
Sök

En fråga om Bmw 730.

53 Inlägg
30 augusti 2006
Trådstartare
är ny här, och är inget proffs på bilar direkt, så rakt på sak:
har planer på att skaffa mig en bmw 730, och letar som bäst efter kjolpaket etc. åt denna bil, men jag hittar ju ingenting för denna bilen specifikt. någon som har något tips om var jag kan hitta detta?
samt detta med alla E30, E46 m.m. vad är detta? och vilken grupp hör 730 till?
den borde vara -89 eller -90..

har redan kollat in http://www.autopower.se/ och modellguiden, men kan någon förklara lite närmare?

svar uppskattas smile

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
53 Inlägg
30 augusti 2006
Trådstartare
aa jag såg det nu, den hör ju till 7 serien, vet inte vad jag tänkt med.
tack iaf smile
så följer jag upp med ännu en fråga, vad tror ni om denna bil, bra/dålig, ge gärna argument varför.
är den bekväm att köra m.m. smile

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
30 augusti 2006
-Exet- skrev:
aa jag såg det nu, den hör ju till 7 serien, vet inte vad jag tänkt med.
tack iaf smile
så följer jag upp med ännu en fråga, vad tror ni om denna bil, bra/dålig, ge gärna argument varför.
är den bekväm att köra m.m. smile

730 (gäller alla 7-serier e32, e38 mfl) är ju bmw:s svar på godståget.. kallas i allmän mun för landsvägslok och bekvämare bil får du nog leta efter. smile De tar ju sin plats, men kikar man in i såväl kupé som motorrum förstår man varför. Inte ägt någon själv, men kikat lite närmare på dem och hittar du ett fint ex så varför inte slå till?! Dock är ju e38:an i mitt tycke ordentligt fin i karossformen, men då kostar den desto mera. Bra att du satsar på en 730, som har en 6:a istället för en 750 med 12:a, då de slukar en hel del bensin. Räkna också med att en så pass stor bil också har ganska stora påfrestningar på bussningar, leder mm.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

53 Inlägg
30 augusti 2006
Trådstartare
ungefär som volvos 240 då tongue och att den är bekväm det betvivlar jag inte, samtidigt som det också finns lite under gasen. det finns väl både en "längre" verision av e32 samt en kortare, i detta fall tror jag det är en kortare, men det finns fortfarande bra om utrymme i den.
och angående 6:an så, ja man ska ju ha råd att köra också smile

Avstängd
121 Inlägg
30 augusti 2006
Du ska ju ha en E38. Miljoner gånger snyggare än den som är äldre än 95. EXEMPEL : http://www.blocket.se/vi/8658597.htm?ca=18_s

Sen finns det kjolpaket till E38 95- här: http://62.181.75.61/    (DALHEMS)

Lycka till.

Swedish And Japanesee engineering in da house

1 082 Inlägg
30 augusti 2006
UnderBilen skrev:
Du ska ju ha en E38. Miljoner gånger snyggare än den som är äldre än 95. EXEMPEL : http://www.blocket.se/vi/8658597.htm?ca=18_s

Sen finns det kjolpaket till E38 95- här: http://62.181.75.61/    (DALHEMS)

Lycka till.

Absolut är den snyggare, det tycker jag med! Men ofta är det "halva priset" på e32 jämfört med e38. ex. http://www.blocket.se/vi/9228265.htm?ca=18_s

Men styling-biten har jag inte lika bra koll på.. kan bara säga som så att det inte behövs allt för mycket styling på en e38 för att få den fin. smile

53 Inlägg
30 augusti 2006
Trådstartare
aa klart jag skulle hellre köpa en e38, klart finare, men också dyrare, det är där det sitter.
pengarna är ju största problemet, och jag skulle få e32:an så billigt så jag kan inte förlora på det,
om jag tröttnar så säljer jag den lätt med vinst.
men styling sidan till en e32 är det dåligare med, jag har inte hittat en enda sida med några "riktiga" delar till en.
ska och se på bilen ikväll, får se då sedan hur det blir smile

607 Inlägg
31 augusti 2006
rieger har ett kitt till e32. Bara ringa till en återförsäljare

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"

53 Inlägg
31 augusti 2006
Trådstartare
jag tittade på bilen igår, och det blir nog inget köp..för många och dyra fel som skulle åtgärdas..men har nu spanat in en e30 316...det som verkar vara nackdelen med dessa modeller av bmw är att toppen lätt blir vind eller spricker pga kokning..samt att 316 bara har 100 hästar, alltså ett steg i fel riktning så att säga sad

1 082 Inlägg
31 augusti 2006
Min gissning säger att du är ca 18-20 år, right?
Kanske slutat skolan för inte så länge sen, eller kanske går kvar där. Mitt råd är att spara så mycket pengar du bara kan på ditt val av bil. Köp hellre en bil med "för få" än många gånger "för många" hästkrafter. Bilar med mycket hästkrafter har en tendens att köras väldigt hårt pga gasglada ungdomar och sådant sliter på en bils skick. Okej att du ville ha en 730, men en e30 är inte fy skam det heller! Riktigt roliga och pigga bilar och väljer du en 4:a, så dras även kostnaderna ner något när det gäller bensin samt reparationer.
Angående toppen: Hittar du ett ex som har bra historik vad gäller oljebyten mm såväl som rembyten och spännrulle så skall det nog inte vara någon fara. Lyssna även efter knackande ventiler. All info om allt i bmw-väg finner du på www.autopower.se. Helt underbart bra bmw-sida!

Lycka till!

53 Inlägg
31 augusti 2006
Trådstartare
jonesono gissar ganska bra smile även om jag inte hör till de mest "gasglada" ungdomar så är det endå roligt med lite kraft under huven.
och ja, nu har jag köpt en e30 från 85, nyrenoverad maskin, kört 2 månader, kvitton finns på detta.
nymålad, alltså ingen synlig rost, inte ens under fönsterlister, stötfångare m.m.
verkar vara i helt sjukt skick alltså, för billiga pengar dessutom.
vad tror ni om denna?
ska lägga upp bilder senare då det finns chans.

1 082 Inlägg
3 september 2006
Tja, är man synsk så är man! smile Skämt å sido. Grattis till ett bmw-inköp... välkommen till klanen av bmw-ägare också. Den verkar helt ok den bilen du inskaffat.. får man fråga för hur mycket?
Det finns ofta lite grejer att göra med bilar som man köper, så det är nog lugnt.

53 Inlägg
3 september 2006
Trådstartare
haha smile aa bmw bilar verkar vara riktigt bekväma bilar, samt roliga smile  har bilder på den, samt gjort en annan tråd i styling-forumet, kom gärna med tips där smile
bilen gick på 12000 kronor big_smile
ganska billigt enl. mig eftersom man knappt hittar någon rost, och det kom med en extra maskin.
ska bara hitta en annan förgasare så går den fint smile
mycket att göra ännu men det är ju bara roligt att ha lite att göra.

Sök