4409
Sök

Lambdasond Volvo 240

Hopplös
328 Inlägg
27 oktober 2009
Trådstartare
Har nyligen skaffat ett extraktorgrenrör till min 240 - 87. och det finns ju inget uttag för lambdasonden i extraktorgrenröret, så jag undrar hur man ska kunna fästa den?

jag känner inte för att borra i ett nytt grenrör så jag undrar ifall det går att förlänga kablarna till lamdan och sätta den efter grenröret i avgaset? smile

Edit : Sitter en b230f i den
Senast redigerat av Martin_volvo (27 oktober 2009)

112 Inlägg
20 november 2009
vissa volvo vet ja de sitter efter grenröret original, så de borde finnas, kolla på nån skrot.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
20 november 2009
ja du kan fölänga kablarna å sätta den längre ner
du bör sätta den där det går i hopp till ett rör

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

1 785 Inlägg
20 november 2009
Martin_volvo skrev:
Har nyligen skaffat ett extraktorgrenrör till min 240 - 87. och det finns ju inget uttag för lambdasonden i extraktorgrenröret, så jag undrar hur man ska kunna fästa den?

jag känner inte för att borra i ett nytt grenrör så jag undrar ifall det går att förlänga kablarna till lamdan och sätta den efter grenröret i avgaset? smile

Lambda sonden brukar sitta strax före Katalysatorn.

Ja du kan förlänga kablarna till katalysatorn utan problem.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

volvoraggare
4 776 Inlägg
20 november 2009
Martin_volvo skrev:

lambdan sitter ju på katten det gör det på min i varje fall sen har du kabeln upp till motorn

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Hopplös
328 Inlägg
20 november 2009
Trådstartare
Tack för svaren allihopa smile

Ironhead: på min satt den i grenröret..

volvoraggare
4 776 Inlägg
20 november 2009
Martin_volvo skrev:
Tack för svaren allihopa smile

Ironhead: på min satt den i grenröret..

i så fall är det ju olika på årsmodellerna

volvoraggare
4 776 Inlägg
20 november 2009
jag var tvungen att ta bort ena motorfästet eller vaf fan det kallas  där man  sätter motorlyften på

Tottis_vbg
20 november 2009
volvos 87-88A motorer hade lambdasonden i grenröret (motorn med svarta spridare) sen kom 88B motorn med gula spridare å lambdan i katten (även diagnostikuttag).

Hopplös
328 Inlägg
21 november 2009
Trådstartare
Tottis_vbg skrev:
volvos 87-88A motorer hade lambdasonden i grenröret (motorn med svarta spridare) sen kom 88B motorn med gula spridare å lambdan i katten (även diagnostikuttag).

Så då ska jag alltså leta reda på en 87-88B och ta lambdasonden ifrån?

och vad står 87-88A respektive 87-88B för? smile

Smålänning
7 887 Inlägg
21 november 2009
Nej.

88A = LH2.2
88B = LH2.4

Så du måste ha din sond, annars blir det knas wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Sök