3509
Sök

Vill ha tips på fram system till volvo 740

en armad bandit
63 Inlägg
23 november 2009
Trådstartare
Tjenare är ute efter att köpa nytt framsystem till min 740 då jag är less på mina gammla mds högtalare och vill ha tips på ett par bra 5.25 och gärna ett steg till dom. Min budget ligger på ca 2000-2500 kr för allt.
Alla tips är välkomna, länka gärna om de är möjligt smile
Tack på förhand för alla svar:)

stahre
23 november 2009
tja, ett bra tips är att söka på detta då det är vanligt förekommande att folk frågar om ljud i en 740. Har du tänkt köra ett kitsystem eller koaxialer?

en armad bandit
63 Inlägg
23 november 2009
Trådstartare
ok tack för svaret. koaxialer hade jag tänkt ha

stahre
23 november 2009
då skulle jag tipsa om Artnr:dl0131 på www.blekingebilradio.se  sjukt bra ljud i dom, steg finns det ju massor av där men varför inte Dls Classic CA22 på samma ställe, kommer låta bra smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
23 november 2009
Du kör alltså högtalarna utan steg idag? Har du dämpat/tätat dörrarna nånting? Annars så är mitt förslag att du börjar med ett steg och 1/2 paket dämpmatta till dörrarna och ger högtalarna en till chans, ger ett rejält lyft med bra montering och mer effekt. Känner du sen ändå att du inte får ut det du vill så kan nya högtalare vara en bra idé.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

en armad bandit
63 Inlägg
23 november 2009
Trådstartare
tack för svaret smile vill gärna att de ska gå och spela högt men de ska ändå inte låta skit smile

en armad bandit
63 Inlägg
23 november 2009
Trådstartare
nej har inget steg till dom men har prövat med steg men kom fram till att jag vill byta ut högtalarna. Har dämpat och tätat dörrarna redan.
Senast redigerat av 740_Hannu (23 november 2009)

Sök