Fan hur jobbar folk som har 26 000 kr efter skatt? 300 timmar i månaden eller? Jag har 37.5 timmar arbetsvecka och 114 kr i timmen drygt. Får inte jobba över för pengar som sagt.
Nej inte direkt, jag jobbar 40 timmar/veckan mellan 17.30-03.30 vilket ger mig OB från det att jag börjar jobbar tills jag går hem, denna månaden hade jag 12 timmar OB på lönelappen vilket gav mig ca 24k efter skatten. Jobbar man obekväma tider (vilket jag sj. föredrar ) så blir lönen ofta bra.
Sen är det ju vad man har i timmen med, i grund har jag 136.50kr/tim sen tillkommer OB, sen dubbel OB efter 01.00 etc.
Fan hur jobbar folk som har 26 000 kr efter skatt? 300 timmar i månaden eller? Jag har 37.5 timmar arbetsvecka och 114 kr i timmen drygt. Får inte jobba över för pengar som sagt.
Nej inte direkt, jag jobbar 40 timmar/veckan mellan 17.30-03.30 vilket ger mig OB från det att jag börjar jobbar tills jag går hem, denna månaden hade jag 12 timmar OB på lönelappen vilket gav mig ca 24k efter skatten. Jobbar man obekväma tider (vilket jag sj. föredrar ) så blir lönen ofta bra.
Sen är det ju vad man har i timmen med, i grund har jag 136.50kr/tim sen tillkommer OB, sen dubbel OB efter 01.00 etc.
Nästa månad har jag löneförhöjning
Faan jag vill också ha nattjobb:P
Inte helt fel fast mitt är mer ett kvällsjobb då jag inte jobbar hela natten Men att jobba såhär mån-tors är kanon, ledig fre. och lååånga söndagar
då har man ca 1000 kvar måste sluta röka , försöker cykla istället för o åka bil och äta mindre/billigare mat?
Den budgeten är ju inte alls så dålig, enligt ditt första inlägg tolkade jag det som att du inte ens hade råd med mat. Nu har du skrivit upp en lyxbudget och ändå har du en tusenlapp över som du faktiskt kan spara
Skippa utekvällar och satsa på att laga mat hemma lite oftare och storhandla så får du ju massa pengar över. Något som är smart är att ta ut pengarna som blir kvar efter räkningarna och lägga dom i fem högar, en för fickpengar varje vecka och en som ska sparas (inte för att jag någonsin gjort så här men kan tänka mig att det kan funka fint för många)
Själv lever jag på CSN nu (9500 ut i månaden) och jag har det jäkligt tight då jag har ett lån att betala men det går tack vare att vi är två som delar på boendekostnader och mat.