2397
Sök

Varför hatar alla polisen så mycket!?

4 554 Inlägg
26 november 2009
mjo inget emot poliserna men däremot det otroligt dåliga systemet som saknar all sorts effektivitet ja menar hur fan kan man fortfarande ha massa folk som försöker lösa palmemordet! de läggs ner hur mycket åtal som helst, bevis slängs och det verkar inte va någon ordning alls..

GREASEMONKEY
822 Inlägg
26 november 2009
Det är skillnad på att vara en bra polis och en idiot till polis, snälla och elak poliser är ofta en grej dom kör med för att få folk att erkänna snabbare, men jag har svårt att respektera en polis som behandlar mig som en knarkpundare bara för att jag gjort ett misstag som jag står för och betalar min böter för utan bråk, men ändå så ska puckot behandla mig sämre än skiten under sina skor, det är fel.

Jag har träffat en bra polis under min karriär som fartsyndare .. haha dom finns men är ovanliga ;D

Mvh S.Österdahl

475 Inlägg
26 november 2009
Detta är en SANN historia ifrån Göteborg trakten. 3st olika flickor som inte känner varandra hade blivit sexuellt utnyttjad av samma person när dom var mindre då deras mammor var tillsammas med denna kille
ålder mellan 4<->12år.... efter 5 månader fick dom blev... åtal nerlagt pga av bristande resurser!!!

okej.. polisen kanske har mycket att göra.. SAMMA dag som flickorna+mammor fick brevet så ser dom
5st polisen motar bort folk ifrån filmstaden pga av dom campade för att köa till sagan om ringen biljetter

nu är frågan.. HUR I HELVETE KAN DOM GÖRA SÅ HÄR?
är det viktigare att ta bort oskyligt folk?  ( dom bröt iof mot lagen men detta är ju löjligt )
än att åtala en pedofil... ni avgör
Senast redigerat av attackhamster (26 november 2009)

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

2 751 Inlägg
26 november 2009
Förstår inte vad det dåliga med fri sjukvård,skola mm är även ifall det skulle vara 100000% kommunistiskt.

Who Djaa bless no man curse

2 751 Inlägg
26 november 2009
evilaudio skrev:
Brandis skrev:
evilaudio skrev:
de bästa vore ju om världen va uppdela i länder efter rikadom.. å attt man ENDAST  hade folk me samma inkomst i ett land..    å att de "rika" länderna inte hjälpte de fattiga utan de fick sköta sig själva.

du glömmer ju en viktig faktor där i ditt ironiska inlägg, om man bara har rika i ett land, så för att kunna uppehålla sin rika status måste man arbeta, och arbeta med hög lön, och då kommer allt kosta massa, och då kommer man inte har råd att vara rik längre...

medans i den fattiga världen så kan man sälja allt skit billigt och bli rikare och rikare, till sist så har länderna bytt plats, och så blir det tvärtom igen.. låg och hög konjuktur...

fast vissa länder har INTE att tillföra andra länder..  s.k U-länder. de bara får,får,får en massa bidrag å skit som dom ALDRIG kommer kunna betala igen.   

sen e de rätt många rika som aldrig jobba utan bara lever på sin rikedom.

Ganska lätt för dig att säga som är född i trygga Sverige... Du har verkligen dålig verklighetsuppfattning, det säger jag som har lite erfarenhet.

687 Inlägg
26 november 2009
attackhamster skrev:
Detta är en SANN historia ifrån Göteborg trakten. 3st olika flickor som inte känner varandra hade blivit sexuellt utnyttjad av samma person när dom var mindre då deras mammor var tillsammas med denna kille
ålder mellan 4<->12år.... efter 5 månader fick dom blev... åtal nerlagt pga av bristande resurser!!!

okej.. polisen kanske har mycket att göra.. SAMMA dag som flickorna+mammor fick brevet så ser dom
5st polisen motar bort folk ifrån filmstaden pga av dom campade för att köa till sagan om ringen biljetter

nu är frågan.. HUR I HELVETE KAN DOM GÖRA SÅ HÄR?
är det viktigare att ta bort oskyligt folk?  ( dom bröt iof mot lagen men detta är ju löjligt )
än att åtala en pedofil... ni avgör

Det är INTE polisen som lägger ner ett åtal det är åklagaren.. När skall personer få sin fakta rätt och sluta beskylla polisen för saker som de inte rår över?

Diktator
968 Inlägg
27 november 2009
Nehe skrev:
Du svarade ju inte på min fråga?..

Och om nu polisen har tvingat dig med hot om våld att utföra ett urinprov i en buske så ställer jag mig frågande till varför du ej gjort en JO-anmälan? Och kom inte och säg att det inte tjänar något till.

En fråga angående urinprovet med hade de med sig snabbtester ut från station då? Eller hur exakt gick det där urinprovet till? Antar att eftersom du såg det hela kan du förklara för mig hur snabbtestet ser ut med, samt hur det utförs?.

jag kanske inte valde att svara på din fråga just pågrund av att både du och jag överlever utan att göra det?

tror du syftar på dom vita druglab, och pissar gör man fint och händigt i ett "plast rör" wink och har du inte förstått det redan så har jag ingen tro på rättsystem när det gäller att poliser begår brott. jag ska inte ens behöva förklara för dig hur det går till, du är uppenbart en del av "systemet".

4 001 Inlägg
27 november 2009
Brandis skrev:
Nehe skrev:

Och om nu polisen har tvingat dig med hot om våld att utföra ett urinprov i en buske så ställer jag mig frågande till varför du ej gjort en JO-anmälan? Och kom inte och säg att det inte tjänar något till.

En fråga angående urinprovet med hade de med sig snabbtester ut från station då? Eller hur exakt gick det där urinprovet till? Antar att eftersom du såg det hela kan du förklara för mig hur snabbtestet ser ut med, samt hur det utförs?.

jag kanske inte valde att svara på din fråga just pågrund av att både du och jag överlever utan att göra det?

tror du syftar på dom vita druglab, och pissar gör man fint och händigt i ett "plast rör" wink och har du inte förstått det redan så har jag ingen tro på rättsystem när det gäller att poliser begår brott. jag ska inte ens behöva förklara för dig hur det går till, du är uppenbart en del av "systemet".

fan, jag blir mörkrädd när jag läser vissa inlägg här om hur "systemet" straffar vissa personer osv.
visst, "systemet" är långt ifrån bra men här i Sverige funkar "systemet" bra ifall man jämför med vissa andra "system", anarki kommer aldrig att funka för då ska alla bidra med exakt lika mycket/lite och det är en utopi.

DasAuto skrev:
Förstår inte vad det dåliga med fri sjukvård,skola mm är även ifall det skulle vara 100000% kommunistiskt.

jo, DDR funkade ju JÄTTEBRA och andra kommunistiska stater funkar ju också jättebra och diktaturer funkar ju med skitbra.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Diktator
968 Inlägg
27 november 2009
kolvas skrev:
fan, jag blir mörkrädd när jag läser vissa inlägg här om hur "systemet" straffar vissa personer osv.
visst, "systemet" är långt ifrån bra men här i Sverige funkar "systemet" bra ifall man jämför med vissa andra "system", anarki kommer aldrig att funka för då ska alla bidra med exakt lika mycket/lite och det är en utopi.

DasAuto skrev:

jo, DDR funkade ju JÄTTEBRA och andra kommunistiska stater funkar ju också jättebra och diktaturer funkar ju med skitbra.

ja, alltså för att anarkism ska fungera så kommer ju samhället inte ens se ut som den gör, utan folk med samma åsikter väljer att bo tillsammans, och om alla gör lika mycket jobb för samhället, så blir det inte mycket i slutändan, men det kommer alltid vara en tjööckis som förstör planerna...

och ja, DDR va ju stalistiskt, och inte kommunistiskt, cuba är därimot så nära kommunism man kan komma, kina är maoistiskt... det finns olika grenar inom kommunism döpta efter dom som förde den politik... ren kommunism kommer inte funka med länder runt omkring som kör med marknad styrd ekomoni, och så länge människan kan känna avundsjuka, vilket leder till att man vill ha bättre bil än grannen, men det funkar inte om man har planekonomi, utan då ska alla ha det lika bra ställt, alla ska ha samma bilar, samma möjligheter, och samma livs standard...

2 751 Inlägg
27 november 2009
kolvas skrev:
Brandis skrev:
Nehe skrev:

DasAuto skrev:

Du jag tror nog inte DDR gick under pågrund av fri skola och sjukvård. Canada har samma system som Sverige, och det funkar skitbra. Cuba som dessutom ÄR kommunistiskt har ett av världens bästa sjuksystem, varför inte ta de bästa ur bägge världar.

687 Inlägg
27 november 2009
Brandis skrev:

Brandis att kasta ut sig påståenden utan att kunna backa upp de när någon frågar i ett diskussions forum ger en trovärdighet av 0.

Vad är det jag ska förtså? Jag vet ärligt inte vad du pratar om..

Administratör
2 978 Inlägg
27 november 2009
Mja antingen så pratar vi poliser eller så låser vi tråden.

En kopp av den svarta såsen...

111 Inlägg
27 november 2009
synd att man har hela släkten full av "grisar" alltid spännande familjemiddagar wink polisen finns här för att vi inte ska bryta mot svea rikes lag...vill vi ha det?sen finns det alltid rötägg och skitskallar i alla yrken...visst har jag fått böter, åka pikebuss och annat skit men vems fel har det varit??!!jo mitt eget....har man blivit arg på farbror blå när man har blivit stoppad för att man inte hade bälte på??ooo ja...men igen om man vill bryta mot vår egen lagbok får man stå sitt kast....sen... DET ÄR INTE BYLINGENS FEL ATT FALL LÄGGS NER!!!
Gillar mina släktingar, inget ont om dom...kommer vi ha samma åsikter vad som är rätt och fel??nä förmodligen aldrig...wink

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
27 november 2009
Fattar inte vad alla har så mycket emot poliser... Finns ju de som hatar tandläkare, men inte fan skyltar man om det...

Jag tycker poliser är BRA och de flesta gör enligt mig ett jävla bra jobb. För har man inte gjort nåt olagligt själv, så har man inget ont av poliserna. smile

Jag ser gärna fler poliser i trafiken så det blir lugnare och att dom kan ta tag i alla som stôllekör inne i tätbebyggt område.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Mästare
2 947 Inlägg
27 november 2009
Varafn tog mitt inlägg vägen? Tog någon moderator bort det pågrund av att det innehöll könsord eller?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

16 197 Inlägg
27 november 2009
DasAuto skrev:
evilaudio skrev:
Brandis skrev:

du glömmer ju en viktig faktor där i ditt ironiska inlägg, om man bara har rika i ett land, så för att kunna uppehålla sin rika status måste man arbeta, och arbeta med hög lön, och då kommer allt kosta massa, och då kommer man inte har råd att vara rik längre...

medans i den fattiga världen så kan man sälja allt skit billigt och bli rikare och rikare, till sist så har länderna bytt plats, och så blir det tvärtom igen.. låg och hög konjuktur...

fast vissa länder har INTE att tillföra andra länder..  s.k U-länder. de bara får,får,får en massa bidrag å skit som dom ALDRIG kommer kunna betala igen.   

Ganska lätt för dig att säga som är född i trygga Sverige... Du har verkligen dålig verklighetsuppfattning, det säger jag som har lite erfarenhet.

sant.. men de e ju dom som bor i de landet som skapat otryggheten..  INTE vi andra så varför ska vi ta hand om andras skit??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

2 751 Inlägg
27 november 2009
evilaudio skrev:
DasAuto skrev:
evilaudio skrev:

sant.. men de e ju dom som bor i de landet som skapat otryggheten..  INTE vi andra så varför ska vi ta hand om andras skit??

Du har delvis rätt. men tänk ifall Europa inte fick hjälp efter första eller andra världskriget smile Vällfärden hade ju knappast varit som den är idag, även i de rikare länder. Säger inte att man ska skicka massa bidrag till Somalia där det är inbördes krig för fullt som staten gärna skickar. Men läner som är mer seriösa.

Sök