2632
Sök

Hålla bilen ren på vintern?

8 883 Inlägg
27 november 2009
Torlejf skrev:
Hamilton skrev:
NiKeMaN skrev:
Hälften polerad........
http://i716.photobucket.com/albums/ww16 … ild110.jpg

och vad vill du ha sagt med en flammig bild? att det inte är klart eller fel på kameran

Ja, det är ju redan konstaterat att du inte har en susning om bilvård på högre nivå.

Gällande sånt man inte kan så ska man för det mesta vara tyst, eller fråga nån som vet hur man kan göra det.

Att det går ta kort på repor och skillnaden mellan nypolerad yta och sliten yta har redan Nikeman bevisat i tråden.

Så gör om gör rätt, lär dig det vi här redan kan och kom sen tillbaka och tro att du är nått.
Lycka till.

Mvh. David.

Ska ha det i åtanke när du postar

Fotograf på tierpidag.se

238 Inlägg
28 november 2009
Måste ju erkänna att det är helt roligt att se personangreppen hagla när argumenten tar slut! Men för skojs skull hade det ju vart informativt att se alla manuell tvättare's lack i skenet av en bygglampa, gärna huven, så vi verkligen kan se hur ni knådat med den grus fyllda svampen!

Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.

8 883 Inlägg
28 november 2009
Sued skrev:
Måste ju erkänna att det är helt roligt att se personangreppen hagla när argumenten tar slut! Men för skojs skull hade det ju vart informativt att se alla manuell tvättare's lack i skenet av en bygglampa, gärna huven, så vi verkligen kan se hur ni knådat med den grus fyllda svampen!

Ja det är tyvärr rätt vanligt och allt som oftast så postar det bilder man "lånat" sällan egna misslyckanden som visas, lättare då att hänvisa till att det är någon annans bild/jobb man hänvisar till.

Att gå till personangrep visar bara att den som blir angripen är på rätt spår.......

Fotograf på tierpidag.se

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
28 november 2009
Hamilton skrev:
Sued skrev:

Ja det är tyvärr rätt vanligt och allt som oftast så postar det bilder man "lånat" sällan egna misslyckanden som visas, lättare då att hänvisa till att det är någon annans bild/jobb man hänvisar till.

Att gå till personangrep visar bara att den som blir angripen är på rätt spår.......

Är ni på riktigt?

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
28 november 2009
Sued skrev:

Hur tvättar du egentligen? En regel är att man spolar av en bil riktigt ordentligt innan man börjar svampa den, och tappar man svampen så slänger man den och tar en ny?
Du har aldrig fått lära dig att tvätta på riktigt eller?

Sen har ingen här sagt att det inte blir repor av att tvätta för hand, dock blir det betydligt mindre repor än att tvätta i automattvätt. Och då är det väl upp till er automattvättare att bevisa för oss att era bilar inte har EN ENDA REPA som ni så fint har sagt.

Och mina argument tar inte slut, så ös på. Blir det långdraget kan jag alltid hämta mig en öl och dricka medans jag sitter här.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

108 Inlägg
28 november 2009
decept skrev:
Jag har en 1 år gammal Mazda med vit metallic lack. Jag undrar om någon har lite tips om hur man håller bilen så ren som möjligt under vintern och gärna skyddar den mot rost också.

farsan köpte ju den nya mazda 3 och skickade iväg den o fick den lackskyddad direkt innan den kom ut på våra vägar. dåligt rostskydd på de bilarna, även de nya. kostade 4000:-

don't cry just suck

Entreprenör
1 286 Inlägg
28 november 2009
Sued skrev:

Hamilton skrev:
Sued skrev:

Men är ni på riktigt eller?
Jag har ju både visat bilder och bevis på att man kan fota tvättrepor. Vad har ni att komma med?`Inte ett skit förutom dryga kommentarer. LOOL.

Kan visa en egentagen bild från en koffertlucka på en Audi A4 som brukats av en automattvättar-idiot....

http://www.dieselperformanceclub.com/pwnd.jpg

Polerad av mig med dubbeltrissig Clas Ohlsson maskin med 3M Fast Cut+....
Senast redigerat av NiKeMaN (28 november 2009)

// Niklas Johansson

Yrkesförare
1 073 Inlägg
28 november 2009
Hamilton skrev:
Sued skrev:

Tycker faktiskt synd om er två som är så obildade hmm. Läs vad grabbarna här skriver och titta på deras bilder. Allt dom säger stämmer!

582 Inlägg
28 november 2009
Varför ska det finnas rekondfirmor om det finns såå underbara automattvättar? nää ni har allt målat in er i ett hörn tror jag bestämt...

(nu får man väl 1:or röstat på bilen oxå...)

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping

Sök