2796
Sök

Omsvetsad zf låda till b230

283 Inlägg
4 december 2009
Trådstartare
tjena nån som vet någon firma i borås, göteborg som svetsar om zf lådor till b230?smile

19 Inlägg
5 december 2009
www.L-M-R.se fixar marknadens bästa lådor efter ditt önskemål genom TP SPEED Torsåker. wink

One Man Clan
4 287 Inlägg
5 december 2009
räcker inte m90in menar du ?

19 Inlägg
5 december 2009
Tydl inte. Då hade han väl inte frågat efter en zf låda???

One Man Clan
4 287 Inlägg
6 december 2009
Turbolotta skrev:
Tydl inte. Då hade han väl inte frågat efter en zf låda???

med den setupen han har så orkar en m90 låda...
känns som de kan bli  mer krabb med zf...

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
6 december 2009
bakaxel.se gör det tror jag. de köppte min gammla zf iafal för att bygga om.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

283 Inlägg
6 december 2009
Trådstartare
ok, nä växellådan är inte till min gröne:)är till ett annat projekt:)har en zf-låda så jag ska bara lämna in den:)

283 Inlägg
6 december 2009
Trådstartare
bakaxel.se vart håller dem till och vart ligger tp speed torsåker?smile

39 Inlägg
6 december 2009
Torsåker ligger i gästrikland, dock samabeter jag med micke på www.l-m-r.se som ligger i sollebrun, Du skulle kunna få en låda klar och lämna in dina delar i inbyte? ar det vittmotor eller rödmotor? är det en m3 låda,eller annan ZF?

Bakaxeldelar ligger i gävle men de lämmnar iväg sina lådor i sin tur till en i falun.

Vi vill ha 2000kr för ombyggnadtionen.

Mvh

39 Inlägg
6 december 2009
Xuri skrev:

SÅ du menar att en m90 100% säker.? intresant.

En m90 är nära samma pengar som en ZF.

Jag skulle dessutom aldrig riskera att inhandla en koppling till en m90 för att sedan utveckal bilen och inse att delarna lär skrotas.

Sedan bror ju allt på såklat,men i min värld skulle jag aldrig montera en m90, och dessutom inte lagt ner tid på att tillverka jigg och prova ut en zf låda helt i onödan.
Senast redigerat av ToFFe- (6 december 2009)

283 Inlägg
6 december 2009
Trådstartare
lmr låter ju intressant, frågade en polare tidigare idag som kände en som svetsade om växellådor, så jag får väl vänta på svar av honom:)

283 Inlägg
6 december 2009
Trådstartare
hur är det med frakt och sånt, har aldrig skickat iväg stora grejer som växellådor:)

39 Inlägg
6 december 2009
frakten blir 369kr enkelt resa med Bussgods,Tyvärr är det så är det mångs dom bygger men inte kan de dem gör! en jigg som är igenom tänkt är viktig.

One Man Clan
4 287 Inlägg
6 december 2009
ToFFe- skrev:
Xuri skrev:

Jag skulle dessutom aldrig riskera att inhandla en koppling till en m90 för att sedan utveckal bilen och inse att delarna lär skrotas.

Sedan bror ju allt på såklat,men i min värld skulle jag aldrig montera en m90, och dessutom inte lagt ner tid på att tillverka jigg och prova ut en zf låda helt i onödan.

till hans setup han har på bilen som är på hans sida räcker en m90 till gått å väl...å man kör inte sönder en m90 utan växlar sönder den...

Jo en zf e inte spec dyrt men segt om bilen inte går igenom besiktningen pga av de..

39 Inlägg
7 december 2009
Xuri skrev:
ToFFe- skrev:
Xuri skrev:

till hans setup han har på bilen som är på hans sida räcker en m90 till gått å väl...å man kör inte sönder en m90 utan växlar sönder den...

Jo en zf e inte spec dyrt men segt om bilen inte går igenom besiktningen pga av de..

Ännu en aledning till att inte köpa m90 då....

Bes är inte som helst problem. ja har bes en kund bil 98 med en sådan här låda utan problem.

Dessutom är den kannon om man vill regga som ombyggt fordon.

1 062 Inlägg
7 december 2009
Jo visst kan den gå igenom men kommer det ngn elak bes.gubbe så måste bilen avgas certifieras om för utväxlingen har ändrats där av har avgasutsläppen ändrats (om bilen e nyare än -93 då)

dem va på mig när jag bytte från m46 till m90 så visst kan dem neka en zf på en volvo att gå igenom

och sen så e det bara klantarslen som kör sönder m90 lådor om dem har mindre än ca 500hk för så mkt effekt pallar lådan om man växlar som en normal person

Så för den setupen har har på sin sida klarar han sig helt klart med en m90!

Men visst vill han köpa en zf-låda som ger mer jobb å få dit riskera att bli stoppad i bes så visst go for it

Mvh

Team Björkeryd

283 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
men fattar ni inte att lådan inte är till min gröne, är som sagt till ett annat projekt:)

283 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
369 spänn det låter ju inte så farligt dyrt:)

Sök