2918
Sök

Bli av med körkorten, får man tillbaka alla?

356 Inlägg
8 december 2009
Trådstartare
Hejsan, är en 19årig blivande chaufför som går sista året på transportlinjen. Om prövotiden gått ut, och jag skulle bli åka fast för fortkörning som leder till att jag blir av med mina körkort några månader, får jag tillbaka BE CE då, eller bara B, eller hur fungerar det?

OBS; Denna fråga är ställd i ren nyfikenhet och gäller inte mig, själv har jag ett halvår kvar på min prövotid så skulle det här ha hänt mig hade det varit kört iaf! Ren nyfikenhet som sagt.

MVH Björn

3 354 Inlägg
8 december 2009
eftersom det bara är spärrtid när man "förlorar" körkortet bara några månader så har man allt kvar efter tiden gått ut.
när man verkligen förlorar kortet/korten så man är tvungen att ta om dem så borde man få gå igenom hela proceduren med att ta alla behörigheter
Senast redigerat av Seth (8 december 2009)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

356 Inlägg
8 december 2009
Trådstartare
Thanks!

3 354 Inlägg
8 december 2009
vsg

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
8 december 2009
Seth skrev:
eftersom det bara är spärrtid när man "förlorar" körkortet bara några månader så har man allt kvar efter tiden gått ut.
när man verkligen förlorar kortet/korten så man är tvungen att ta om dem så borde man få gå igenom hela proceduren med att ta alla behörigheter

Fel säger jag här.. Polaren som hade BE CE blev med sina pga fortkörning när han hade prövotid kvar!
För honom så räckte det att han skrev Teori och gjorde uppkörning för CE igen så ficck han dom andra på köptet

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

3 354 Inlägg
8 december 2009
speedfreak racing skrev:
Seth skrev:

Fel säger jag här.. Polaren som hade BE CE blev med sina pga fortkörning när han hade prövotid kvar!
För honom så räckte det att han skrev Teori och gjorde uppkörning för CE igen så ficck han dom andra på köptet

okej stand corrected
fast måste försvara mig lite här bara:P skrev det lite som en undran/tanke när jag skrev att när man verkligen förlorar behörigheterna så borde man få gå igenom procedurerna för alla behörigheterna. skulle kanske lagt ut ett frågetecken bara tongue
Senast redigerat av Seth (8 december 2009)

rangerare
115 Inlägg
8 december 2009
som speedfreak sa så behöver du bara ta om nån av de tyngre behörigheterna men om du har både C och D vet ja inte riktigt hur de blir känner ingen som haft bägge å blivit av med korten

Sök