2442
Sök

Saab 9000 cs -92 BARA HALV STRÖM !!!!!

22 Inlägg
5 september 2006
Trådstartare
Vad har hänt ? Min bil laddar bara 7 volt helt plötligt... den har alltid laddat typ 14. Kan inte starta den iheller, måste rulla igång skiten (pinsamt eller?) När bilen väl är igång så går den på mellan 400 - 600 varv. Vad har hänt, hjälp mig någon snälla... måste ha bil ju.

No Ride Is Like A Lowride !

21 761 Inlägg
5 september 2006
Lyser laddningslampan?

Eftersom det inte går att starta bilen så är antingen batteriet dåligt eller så har någon batterikabel lossnat. Kolla kablarna från batteriet och generatorkablarna. Mät på batteriet vilken spänning det är eller ännu bättre, ta en syramätare och mät syravikten. Har du tillgång till ett annat batteri så kan du testa att sätta in det och se om det går att starta motorn och mäta laddspänningen.

När det gäller den låga tomgången: Jag vet inte riktigt om din bil har något slags nödprogram i insprutningen, i så fall kanske det programmet har aktiverats om batterispänningen har varit för låg. Det är bara en gissning dock. Jag misstänker även att batteriet kan ha gått sönder men det märker du om du provar ett annat batteri.

Om motorn startar med det andra batteriet så bör du mäta med syramätare hur hög syravikten är på ditt ordinarie batteri för att se om det verkar helt kasst.

49 Inlägg
9 september 2006
att den bara laddar 7 volt kan bero på att laddningsrelét är trasigt, annars så är det förmodligen generatorn

Sök