3133
Sök

ang någon typ av spärr vid hjulsläpp

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
7 september 2006
Trådstartare
det är så när man kopplar ur antisladdet på bilen och ska bränna lite gummi så går det inte för det är någon spärr som inte vill där riktigt bilen går istället upp i massa varv och bara låter utan att knappt gå frammåt? är detta någon spärr man kan bli av med? det är min skoda det handlar om.

5 710 Inlägg
8 september 2006
Luktar det apa samtidigt?
Då skulle jag tippa kopplingsslir....inte direkt en bra manöver att försöka med mer isf.

MVH Jonas
..............

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
8 september 2006
Trådstartare
jonTe skrev:
Luktar det apa samtidigt?
Då skulle jag tippa kopplingsslir....inte direkt en bra manöver att försöka med mer isf.

nix det verkar bara vara något lurigt system som gör att det inte går.

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
9 september 2006
Är nog nåt som inte är som det ska! Min polare har en rs oxå och han har inga problem med att koppla ur antispinnen och släppa på.....

550 Inlägg
9 september 2006
Om man koppar ur ASR så ska de gå att spinna. Kolla om varvtalet ökar när bilen inte vill röra sig!!!!! Om varvtalet ökar, hjulen inte spinner så slirar kopplingen.

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
9 september 2006
Trådstartare
The_Dude skrev:
Om man koppar ur ASR så ska de gå att spinna. Kolla om varvtalet ökar när bilen inte vill röra sig!!!!! Om varvtalet ökar, hjulen inte spinner så slirar kopplingen.

mm den slirar nog förmodligen då för det är precis som att man ligger och trycker lite på kopplingen

550 Inlägg
9 september 2006
Då är det bara till och byta till bättre grejer när man ändå är igång.

Sök