2906
Sök

Däcken slår i, Volvo C70.

6 Inlägg
21 augusti 2006
Trådstartare
När jag svänger åt höger med min volvo c70 Cab med nebula 18tummare så slår däcken i inne i hjulhuset. Någon som har ngn ide om vad man kan göra åt detta ? skulle vara jätte tacksam för snabba svar då det inte låter trevligt alls när man svänger sad...

Tackar på förhand..

*Trix i rubriken* //Moderator på bra humör

Yrkesförare
1 073 Inlägg
21 augusti 2006
Hade samma problem med min S60 med 18 tummare. Fick lämna in min på Volvo där dom monterade utslagsbegränsare.

6 Inlägg
21 augusti 2006
Trådstartare
Tega skrev:
Hade samma problem med min S60 med 18 tummare. Fick lämna in min på Volvo där dom monterade utslagsbegränsare.

Okej.. kostade det att dom gjorde det ? Tacksam för svaret smile Tackar Tackar :smile

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
21 augusti 2006
Finns utslagsbegränsare att köpa sitter med två bultar på länkarmen, lätta att byta.

Smoke Tires Not Drugs.

6 Inlägg
22 augusti 2006
Trådstartare
mickecorrado skrev:
Finns utslagsbegränsare att köpa sitter med två bultar på länkarmen, lätta att byta.

okej.. vart kan man köpa det?? Är det det som heter Spacers? Finns tydligen på landbloms gummiverkstad?

Tackar

35 Inlägg
22 augusti 2006
spacers är plattor som sitter mellan hjul och bromskivor på navet...
används oftast för att inte däcket ska ta i fjäderbenet vid körning

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
22 augusti 2006
utslagsbegränsare finns att köpa på närmaste volvohandel, fråga i butiken. Jag jobbar inte nu, börjar först nästa vecka annars kunde du fått artikelnummer på delarna samt pris.

Smoke Tires Not Drugs.

6 Inlägg
29 augusti 2006
Trådstartare
mickecorrado skrev:
utslagsbegränsare finns att köpa på närmaste volvohandel, fråga i butiken. Jag jobbar inte nu, börjar först nästa vecka annars kunde du fått artikelnummer på delarna samt pris.

Okej, ar det svort att byta dom ???

Kan inte skriva alla bokstaver ar i grekland smile Men ska kolla po volvo nar jag kommer hem... Tack for svaren ....

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
12 september 2006
Utlagsbegränsarna på c70 -00 är poppnitade. montera en extra platta och fixa nya längre poppnitar på byggmarknaden. Artikelnummer 8614258

Smoke Tires Not Drugs.

Sök