2945
Sök

Kamrems byte ford focus 1,6 -00

45 Inlägg
28 december 2009
Trådstartare
Tja !! jag ska göra ett kamrems byte på en ford focus 1.6 -00 i helgen. så undrar om det är nått speciellt man ska tänka på??  motorkoden är FYDA  om det skulle ha nån betydelse?? Mvh Andreas

...has left the building...
4 474 Inlägg
28 december 2009
Tja...ingen specifik info mer än följande: Får du dit remmen fel på ett eller annat sätt så kan du bli tvungen till ett motorbyte... Om du däremot bytt kamremmar tidigare o känner att det är något du klarar av så kör på.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

3 259 Inlägg
28 december 2009
Bara att dutta en färgklick på varje kamdrev och på remmen och göra likadana färgduttar på nya kamremmen o smacka dit den! Så slipper du krångla med nollning av motorn, specialverktyg osv!

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

3 235 Inlägg
28 december 2009
Nolla motorn, och om du är osäker på var alla markaringar är så gör egna.
Ta bilder på allt innan du börjar riva, och på hur remmen ska sitta, kan vara till stor hjälp vid montering.

1 150 Inlägg
28 december 2009
har för mig att vevaxeldrevet inte sitter på kil på dom så då ska man tabort en plugg och skruv in en skruv i blocket efter ett mått som finns och dra motorn dit tills de tar stopp sen ta av remen markera upp så de inte flyttar sig mvh
Senast redigerat av lelleal (28 december 2009)

Sök