3990
Sök

Teoriprov B-kort

607 Inlägg
12 september 2006
#21
Fan va skönt det måste vara just då man läser att man klarar det..Jag ska ta och skriva i morgon.

Brynäs tigers

555 Inlägg
12 september 2006
#22
det är så lätt så det inte är sant, en fråga tog max 10sekunder att svara på .. kanske två frågor som man inte kunde som man satt och tänkte lite men vad får man, 60minuter? klarade allt på en kvart.. har du läst boken och förstått så kan du allt

607 Inlägg
12 september 2006
#23
Joo det känns riktigt bra..Alla ``sluttest`` och svåraste frågorna klarar man på fas programen !!så man får göra sitt bästa.

Brynäs tigers

bira bira bira,bärs bärs bärs!
313 Inlägg
13 september 2006
#24
fan vad alla får det att låta enkelt :S har kuggat 2gånger nu jag sad tränat som en dåre på körskolans program på datorn ... men jag blir så jävla förvirrad på alla knepiga frågor ! fattar inte varför dom ska göra frågorna så jävla inveklad och en massa onödiga frågor typ hur många omkommer i trafiken varge år ? vad FAN har det med att göra om man kan köra bil eller inte ? tokerier:D

///Widell

Fisketokig
2 997 Inlägg
13 september 2006
#25
ja lite konstiga frågor har de.

läste igenom teorin nyligen för MC-kort, bara boken och inget datorprobgram på skola mm och det ångrar jag, klarade provet utan problem men hade dock inte alla rätt.

B-Teorin gick jag igenom på skolan i datorn där men tycker gränserna är på tok för snälla nånting med 52 av 70 eller vad det var på godkänt, skrämmande att man var närvös själv och kände sig lite osäker när man satt där och ändå veta man trots allt kunnat svara fel på yttligare 15 mycket viktiga frågor och ändå klarat Teorin å få köra i trafiken.

Klarare frågor och 65 / 70 Godkänt skulle vara rimligt, får man under 60 flyttas det fram ett år innan nästa uppskrivning får ske.

Många var "gratisfrågor" ju.

" vad gör man om bilen råkar ut för vattenplaning "

1. Bromsar allt vad det går.

2. Bromsar allt vad det går och svänger ut mot vägkanten för att undvika frontalkrock med mötande bilar.

3. Ökar farten för att snabbare komma förbi de blöta partierna på vägen.

4. Sänker farten försiktigt och undviker stora rattrörelser.

Med ett antal lika genomtänkte frågor i slutprovet så bekymmrar det mig att godkäntnivån ligger så lågt. Med normalt vett bör man klara sig utan att läsa på.

Vet man vilken sida man ska köra på och har legitimation så är det bara skriva upp...
Senast redigerat av Martin 9-3 (13 september 2006)

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

607 Inlägg
13 september 2006
#26
Jag klarade det i dag !! 53 rätt..var så jävla nervös att man inte vågade rätta provet i dag !! men nu känns det underbart..ett tips er alla, ta det lungt och läs igenom frågorna ordentligt.Och gå igenom alla altenativ.

Brynäs tigers

654 Inlägg
13 september 2006
#27
Martin 9-3 skrev:
ja lite konstiga frågor har de.

läste igenom teorin nyligen för MC-kort, bara boken och inget datorprobgram på skola mm och det ångrar jag, klarade provet utan problem men hade dock inte alla rätt.

B-Teorin gick jag igenom på skolan i datorn där men tycker gränserna är på tok för snälla nånting med 52 av 70 eller vad det var på godkänt, skrämmande att man var närvös själv och kände sig lite osäker när man satt där och ändå veta man trots allt kunnat svara fel på yttligare 15 mycket viktiga frågor och ändå klarat Teorin å få köra i trafiken.

Klarare frågor och 65 / 70 Godkänt skulle vara rimligt, får man under 60 flyttas det fram ett år innan nästa uppskrivning får ske.

Många var "gratisfrågor" ju.

" vad gör man om bilen råkar ut för vattenplaning "

1. Bromsar allt vad det går.

2. Bromsar allt vad det går och svänger ut mot vägkanten för att undvika frontalkrock med mötande bilar.

3. Ökar farten för att snabbare komma förbi de blöta partierna på vägen.

4. Sänker farten försiktigt och undviker stora rattrörelser.

Med ett antal lika genomtänkte frågor i slutprovet så bekymmrar det mig att godkäntnivån ligger så lågt. Med normalt vett bör man klara sig utan att läsa på.

Vet man vilken sida man ska köra på och har legitimation så är det bara skriva upp...

Håller med dig där, det var nästan så att man inte trodde på vad som stod i frågorna. Allt var för uppenbart och man förstår varför så många som inte borde vara ute på vägarna faktiskt är det.

lundwall
14 september 2006
#28
Jag, som då har gjort teoriprovet tre ggr (två ggr när jag tog kortet, och nu en gång till när jag ska få tillbaka det... smile har enbart kört med Bonniers Trafikskola 2005 + "Teoriprogrammet" (finns på www.ovningskor.se).

Mitt tips är att vara noga med får/måste/ska-frågorna, och kolla så att det inte smugit sig in ett "ej" eller "inte" på en fråga som du normalt vet är ställd åt andra hållet. Att lära sig lastvikter, besiktningsmånad efter slutsiffra, och datumzoner är vettigt. Plugga hårt på bromssträckors skillnad i olika hastigheter, vägmärkens betydelser... sen ska det bara vara att använda sunt förnuft.

Att markera frågor som känns kluriga är bra, och gå vidare till nästa. Sen går du igenom de du har markerat, och sen kör du igenom alla frågor och kollar så du inte gjort något idiotsvar. Du bör klara av detta med 10-15 minuter tillgodo.


Sök