4265
Sök

SPL bas vill inte hoppa igång

Dolk
146 Inlägg
31 december 2009
Trådstartare
Fick idag min låda, bas och slutsteg

SPL Dynamics SPL-300D2

SPL Dynamics S-1200D

Låda, byggt av björn på dBakuten.

Jag drog till en polare för att montera detta men inget ljud kommer från basen.
Slutsteget är igång så inget fel är det där. (ska kolla lågniva kablarna imorgon har 2 till inkopplade som jag ska kolla med)

Jag har ju kopplat från basen Plus till plus, minus till minus, sedan ut till steget.
pararell koppling alltså.

Någon som vet vad som kan gått snätt?

Ljud freak !
928 Inlägg
31 december 2009
låter som du kopplat rätt, Men kan ju vara lågnivåna som spökar, Men om du har köpt riktiga kablar så borde de inte var det heller, du får prova helt enkelt med lågnivåerna å se

Dolk
146 Inlägg
31 december 2009
Trådstartare
jo har ju inte haft lågnivåkablarna igång sedan mina förra grejer vart snodda av några fattiga små saker.
ska kolla senare, och det är 2 bra kablar och en dålig kabel :p en av dom bra självklart till basen.

1 435 Inlägg
31 december 2009
Hur har du ställt gain på steget? Subutgång aktiverad på huvudenheten?

299 Inlägg
31 december 2009
skulle oxå tro att du måste aktivera nån subbutgång på stereon......

ljudfantast
1 372 Inlägg
31 december 2009
det skulle ändå LÅTA lite då, om det är en filtrerad signal så att säga. Jag tror att det är din signal som kapas någonstans. Prova att dra en annan lågnivåkabel från stereon bak till steget. F.ö. vad är det för stereo?

2 665 Inlägg
31 december 2009
michieff skrev:
det skulle ändå LÅTA lite då, om det är en filtrerad signal så att säga. Jag tror att det är din signal som kapas någonstans. Prova att dra en annan lågnivåkabel från stereon bak till steget. F.ö. vad är det för stereo?

Nej är subutgången avstängd då är den avstängd. Inget ljud. Så kolla inställningarna på stereon först.

Du måste ju veta att den är rätt inställd annars är det ju ingen ide att felsöka.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

1 210 Inlägg
31 december 2009
prova att ta ett batteri och koppla på basarna då ska dom knäppa slå till... smile  inge herre jösses batteri bara.. tongue

lagomt är receptet..

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
31 december 2009
vad har du för stereo  ?

ljudfantast
1 372 Inlägg
31 december 2009
Rickard-v skrev:
michieff skrev:

Nej är subutgången avstängd då är den avstängd. Inget ljud. Så kolla inställningarna på stereon först.

Du måste ju veta att den är rätt inställd annars är det ju ingen ide att felsöka.

jaha, kan man stänga av subkanalen från mjukvaran? intressant.. det visste jag inte tongue

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
31 december 2009
christofer_k skrev:
vad har du för stereo  ?

Bästa frågan hittils....

michieff skrev:
Rickard-v skrev:
michieff skrev:

jaha, kan man stänga av subkanalen från mjukvaran? intressant.. det visste jag inte tongue

Jag har främst sett detta på Pioneer (eller rättare sagt så har folk tydligen haft mest poblem med att få igång sub-utgången på Pioneespelare då det frågats mkt kring dem)

På min Eclipse 8445 så kan man dra ner volymen på varje utgång med -1db per steg i 30 steg plus helt avstängd.....tog bara detta som exempel..

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

3 466 Inlägg
31 december 2009
På min JVC har jag 8 nivåer på sub-utgången står den på 0 är det ingen signal till basen alls.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

Dolk
146 Inlägg
2 januari 2010
Trådstartare
Ny börjar fel var det, hade steget stod som slave och inte master därav ville han inte dra ut något ljud -.-
Lite klantigt må jag säga att det var! smile

har en Pionner DEH-P7000UB och Sub kanalerna är igång, haft lite ljud innan men det vart snott.
Är lite glad för att nu har jag ljud som låter 10000 gånger bättre än innan. och nya kablar ska dras imorgon! big_smile woho! ett steg som körs på 1500 Wrms för 1ohm och sedan ett 4 kanaligt steg som jag måste byta ut men men duger för tillfället. Då är kabeln som bara pallar för 1200W lite klent tongue

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
2 januari 2010
fint att de  funkar

4 693 Inlägg
2 januari 2010
På min Hillman HDC-1640 kan jag stänga av SUB smile

Booyakasha!

2 914 Inlägg
2 januari 2010
Softis skrev:
På min Hillman HDC-1640 kan jag stänga av SUB smile