3375
Sök

hur ska en catchtank vara inkopplad? (bränsle) bilder finns

812 Inlägg
12 oktober 2008
Trådstartare
#1
hej va å hämta min catcjtank idag men lite kluven på hur man ska kolpa in den, har sätt folk som kopplat matning uppifrån och hande nerifrån men vad är igentligen rätt? har lixon 2 ledningar nere och 3 uppe tongue lite osäker hur de ska kolas tongue

tacksam för svar.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/36962/482496_18hbf3.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/36962/482497_g63ejs.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/36962/482499_41eb5k.jpg
Senast redigerat av pimpad740 (12 oktober 2008)

man lever bara en gång..

1 059 Inlägg
12 oktober 2008
#2
dom 2 nere till varsin pump. dom 3 upp ska en va retur framifrån,en retur till stora tanken o den sista ska ha bensin in till catchen.lätt va:)

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

204 Inlägg
12 oktober 2008
#3
kanske en lite dum fråga men ska det sitta en pump på slagan som gick mellan stora tanken och catchtanken? hur ska soppan komma till catchtanken?


812 Inlägg
12 oktober 2008
Trådstartare
#4
Matz-The-Man skrev:
kanske en lite dum fråga men ska det sitta en pump på slagan som gick mellan stora tanken och catchtanken? hur ska soppan komma till catchtanken?

jo så mkt fattar ja tongue

man lever bara en gång..

204 Inlägg
12 oktober 2008
#5
pimpad740 skrev:
Matz-The-Man skrev:
kanske en lite dum fråga men ska det sitta en pump på slagan som gick mellan stora tanken och catchtanken? hur ska soppan komma till catchtanken?

jo så mkt fattar ja tongue

använder man pumpen som sitter i tanken till det(om det finns) eller sätter man dit någon annan?smile


1 059 Inlägg
12 oktober 2008
#6
nej man får ha en pump i tanken,brukar funka med org men för o va säker så e ju en större bättre.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

1 059 Inlägg
12 oktober 2008
#7
tur du förklarade en gång till:)

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

204 Inlägg
13 oktober 2008
#8
racefan skrev:
tur du förklarade en gång till:)

har undrat lite över det här alltid roligt att lära sig:)


211 Inlägg
1 januari 2010
#9
Kan man ha catch tanken i motorrummet åvanför spridarna så det blir självtryck in ?


1 758 Inlägg
2 januari 2010
#10
JeepPerformance skrev:
Kan man ha catch tanken i motorrummet åvanför spridarna så det blir självtryck in ?

Beror väl egentligen mest på vad man har för tryck...
Finns väl en del skumma jänkelösningar där man knappt har nåt tryck, men på de flesta insprutare brukar grundtrycket ligga runt 3-4 bar. På en överladdad bil stiger trycket med laddet och vid så höga tryck lär de flesta catchtankar på marknaden spricka. Går förstås att bygga en kraftigare, men det känns rätt onödigt. Sen blir det nog lurigt att få det bra med så högt tryck i catchen också eftersom den har så stor volym i förhållande till resten av systemet. Kan tänka mig att man lätt får problem med tryckstötar och annat jäkelskap.

Forummoderator
10 576 Inlägg
2 januari 2010
#11
JeepPerformance skrev:
Kan man ha catch tanken i motorrummet åvanför spridarna så det blir självtryck in ?

Jag bygger så.  på så vis behöver jag bara någon halvmeter med snordyr slang och ganska få "balla" AN-kopplingar.  Alltså hela högtryckssystemet med pumpar och allt framme vid motorn för att mimimera förluster etc.  pumparna får 50cm ledning att pumpa gemom samt inget spänningsfall pga långa kablar bak.  känns klockrent!

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-


Sök