3837
Sök

Volvo 855 glt 93 2.0 startar sen dör

4 Inlägg
1 januari 2010
Trådstartare
Det började med att den gick lite ryckigt ok tänkte jag tankar i lite insprutnings rengörning hjälpte föga sen började den med att helt enkelt dö mens man körde så vänta man en liten stund då startade den. Då byte jag bränslefilter men det hjälpte ej. Har även kollat reläna som sitter under säkringsdosan.. Frågade en kompis o han skrattade till mig lycka till det är databoxen a 6000 kr. Frågade en annan kille som vet lite mera om bilar fast inte volvo dårå han sa nej det är nog inte den kolla om du har vänt bränslefiltret fel men det hadde jag ej. Ska lägga till att nu startar den går nån minut sen dör den och så låter jag den stå  10-40min då startar den och sen går en stund och hostar till lite sen dör den sakta ut.. Är det nån som har nått tips så skulle jag bli jätte glad. Kan det vara databoxen men då tycker jag att jag borde få fel kod på felkodssökaren och enda jag får upp är på 3_ 4.4.4 och det har ju med bromsarna o göra eller????

Bussmekaniker
81 Inlägg
2 januari 2010
En grej skulle kunna vara bränslerelät, till pumpen. Jag vet att flera har haft problem med det, och är tydligen ett vanligt fel på volvo 850.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
2 januari 2010
kolla kamaxel givaren och implusgivaren svänghjul när dessa felar blire exakt som du beskriver de

240karlsson
24 Inlägg
2 januari 2010
jag hade nästan samma problem med min 855 t5 bilen startade gick i 10 sek sen dog den kunde starta igen dog efter 10 sek de va bränslerälet de slog till i början som den skulle men efter 3 sek så då slog de inte längre bytte relä gick som en klocka sen

my life go sideways

4 Inlägg
3 januari 2010
Trådstartare
Tack för tippsen men är osäker vart bränsle relät sitter smile  Och kam axel givare menar ni då postitions givaren eller, sitter o läser rephandboken som en galning o hittar inget

724 Inlägg
3 januari 2010
Bränsle relät sitter bakom säkringar bara skruva av locket så hittar du det.

4 Inlägg
3 januari 2010
Trådstartare
Bytte bränslerelät gick en längre stund och renare sen etfter 5-10 minuter stannar bilen och den startar inte nu verkar precis som att den är sur???

724 Inlägg
3 januari 2010
soppa pumpen låter när du vrider på tändningen?? du kan ju annars skruva ut tändstiften och kolla hur dom ser ut..då kan man ju få mycket svar.
Kolla även:
fel koder
vakuumläcka
igensatt bränslefilter
lösa eller defekta delar i tändsystemet

4 Inlägg
5 januari 2010
Trådstartare
Har skruvat ur tändstiften och dom är alldeles svarta och blöta

1 313 Inlägg
5 januari 2010
Testa att byta motortempgivare, sitter under vid övre kylarslangen i temostathuset...
Senast redigerat av Volvofarfar (5 januari 2010)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

Sök